سارق ۱۵ میلیارد ریالی منزل در دام کارآگاهان پلیس

ارومیه (پانا) - فرمانده انتظامی استان از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار منزل و اعتراف به ۶۵ فقره سرقت منزل به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در مهاباد خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۱۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
سارق ۱۵ میلیارد ریالی منزل در دام کارآگاهان پلیس

ناصر اصلانی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در مهاباد، به دلیل حساسیت موضوع و مطالبات مردمی شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی وبررسی سرنخ‌های به دست آمده، تلاش‌های مأموران با این فرضیه که سرقت‌ها توسط سارق حرفه‌ای و با برنامه قبلی صورت پذیرفته است قوت گرفته و موفق شدند وی را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان با انجام گشت زنی‌های نامحسوس در تمامی مناطقی که احتمال حضور سارق متصور بود، مخفیگاه وی را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات منسجم او را دستگیر کردند.

اصلانی با بیان اینکه در تحقیقات انجام یافته متهم به ۶۵ فقره سرقت منزل در مهاباد و شهرستان‌های همجوار معترف شد، گفت: ارزش اموال مسروقه ۱۵ میلیارد ریال که عمدتا طلا و جواهر، اشیاء قیمتی و وجوه نقد بود، برآورد شده است.

این مقام انتظامی به شناسایی و دستگیری یک نفر مالخر در این رابطه اشاره کرد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: در ریشه یابی این سرقت‌ها در کنار عوامل متعددی که انگیزه و زمینه‌های ارتکاب سرقت برای سارقان هستند، سهل انگاری شهروندان و بی توجهی آن‌ها به توصیه‌های پلیسی و نکات مراقبتی نقش موثری دارد که شرایط وقوع سرقت را به راحتی فراهم می‌سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار