مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: مشارکت 36 هزار دانش‌آموز در آزمون‌های مشاوره‌‌ای

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت 36 هزار دانش‌آموز در آزمون‌های مشاوره‌‌ای خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۱۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: مشارکت 36 هزار دانش‌آموز در آزمون‌های مشاوره‌‌ای

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، عباس لامعی اظهار کرد: هدایت تحصیلی، انتخاب رشته و چگونگی انجام آن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین و دانش‌آموزان متوسطه اول، است.

وی از آزمون‌های مشاوره‌­ای به عنوان ابزاری تأثیرگذار در امر هدایت تحصیلی یاد کرد و ادامه داد: به منظور اطلاع رسانی صریح و سریع و نیر افزایش آگاهی دانش‌آموزان و والدین در خصوص هدایت تحصیلی و آزمون‌ها، بیش از یک هزار و 200 جلسه آموزشی ویژه والدین و دانش‌آموزان برگزار شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر جدی گرفتن این آزمون‌ها توسط اولیا تأکید کرد و ابراز داشت: این آزمون‌ها در شناسایی استعداد، رغبت، موفقیت در انتخاب رشته و تضمین آینده شغلی دانش‌آموزان نقش بسزایی داشته و دارد.

لامعی استعداد، توانایی، رغبت و شخصیت را چهار اصل ثابت هدایت تحصیلی برشمرد و تصریح کرد: اولیا از پاسخگویی سوالات آزمون به جای فرزندشان پرهیز کنند چرا که این امر با نادیده گرفتن استعداد و رغبت واقعی دانش‌آموز، او را به سمت رشته‌ای که موفقیتش در آن کم است، سوق می‌دهد.

وی با بیان این که آزمون مشاوره‌ای رغبت تمایل فرد در پرداختن به یک موضوع بدون توجه به توان و استعداد را می‌سنجد اضافه کرد: آن چه آزمون توانایی می‌سنجد، توان بالقوه او در انجام یک کار خاص نیست بلکه برآورد توانایی فرد در انجام یک کار توسط خود فرد است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ارتباط مؤثر والدین با فرزندشان را زمینه‌ساز تسهیل فرآیند هدایت تحصیلی دانست و افزود: توجه به تامین سلامت روانی دانش‌آموزان یکی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش استان است.

وی اضافه کرد: کمک به تحقق اهداف نظام آموزش و پرورش، تلاش برای ارتقاء شاخص‌های سلامت روان، برنامه ریزی برای حل مشکلات در حوزه سلامت روان، پیشگیری از آسیبها ومشکلات، کاهش افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف برگزاری آزمون سلامت روان به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار