مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

فعالیت 45 دانش آموزهمیارگردشگر در ایام نوروز97

بیرجند(پانا)_مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در ایام تعطیلات نوروز 45 دانش آموز متوسطه اول و دوم بیرجندی از بیش از 12 مدرسه شهرستان به صورت پایلوت و به عنوان همیار گردشگر با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همکاری می کنند.

کد مطلب: ۸۰۶۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 45 دانش آموزهمیارگردشگر در ایام نوروز97

عباس لامعی صبح امروز در مانور آمادگی استقبال از میهمانان نوروزی، اظهار کرد: در سال گذشته 10 همیارگردشگر در مرکز استان فعالیت می کردند، که این میزان با صد درصد رشد به بیش از 45 نفر در سال جاری رسیده است.
وی با بیان این که دانش آموزان داوطلب تمامی آموزش های لازم را در زمینه نحوه برخورد با گردشگران، حفظ محیط زیست و بهداشت بافت تاریخی استان فرا گرفته اند، یاد آور شد: در تعطیلات نورزوی این دانش آموزان همراه راهنمایان گردشگری در موزه ها، اماکن تاریخی، روستاهای هدف گردشگری و اماکن تفریحی فعالیت می کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از برگزاری سه دوره آموزشی برای دانش آموزان دوره های متوسطه اول و دوم سه شهرستان فردوس، طبس و سرایان در بهار سال آینده خبر داد و تصریح کرد: طرح همیار گردشگر با توجه به ثبت جهانی آثار تاریخی استان، لزوم آشنایی دانش آموزان با این آثار و فرهنگ‌سازی برای حفظ و نگهداری ظرفیت های گردشگری بهارستان علوم و ادب تدوین و اجرایی می شود.
لامعی ادامه داد: آشنایی دانش‌آموزان خراسان جنوبی با جاذبه‌های گردشگری، نحوه برخورد با گردشگران داخلی و خارجی، حفظ محیط زیست و بهداشت مجموعه بافت تاریخی استان از مهم ترین اهداف اجرای این طرح در مدارس استان به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار