رییس مجلس: مجلس از طرح تحول سلامت حمایت می‌کند

لاریجانی: طرح تحول سلامت نباید مخدوش شود

قم (پانا) - لاریجانی با تأکید بر این که طرح تحول سلامت کار مهمی بود که توسط دولت اجرایی شد، گفت: بی‌تردید مجلس تا زمانی که این طرح در ابعاد مختلف خود به نتیجه برسد، از آن به صورت کامل حمایت خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۱۰۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
رییس مجلس: مجلس از طرح تحول سلامت حمایت می‌کند

علی لاریجانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح بیمارستان 172 تختخوابی شهداء قم با قدردانی از سازندگان این مرکز درمانی، افزود: دولت های یازدهم و دوازدهم اقدام های خوب و مهمی در زمینه اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام داده اند که البته هنوز همه ابعاد این طرح پایان نیافته و باید از وزارت بهداشت حمایت کرد تا این طرح سامان یابد.

وی تصریح کرد: بودجه سلامت در این دولت جهش جدی کرد، برخی در کشور خرده می گیرند که شما هزینه کشور را زیاد کردید، ولی باید توجه کرد که این نیاز واقعی مردم بود و باید به آن بیش از این توجه کرد.

وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی رویکرد رهبران انقلاب توجه بیشتر به حوزه بهداشت و درمان بود و این فکر باید همچنان مستدام باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امید به زندگی در میان مردم ایران در نخستین‌ سال‌های انقلاب 53 سال بوده است اما به سبب سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در عرصه بهداشت و سلامت امروزه امید به زندگی در میان مردم ایران به بیش از 75 سال افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیت‌های قابل توجهی در مراکز بهداشتی و درمانی روستا‌ها و شهر‌های سراسر کشور انجام شده و تحول عظیمی در مرگ و میر نوزادان صورت گرفته است.

لاریجانی با بیان این که سلامت جامعه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور است، عنوان کرد: باید از تلاش‌های خیرین و مسؤولان برای ارتقاء وضعیت بهداشتی کشور قدردانی کرد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به وضعیت قم در حوزه سلامت، ابراز امیدواری کرد: با تلاش هایی که خیران انجام می دهند و توجهی که وزارت بهداشت و مراجع تقلید به مساله سلامت دارند، زیرساخت های بهداشتی و درمانی قم در آینده ارتقا یابد.

وی افزود: مراحل احداث بیمارستان های نیمه کاره و همچنین بیمارستان یک هزار تختخوابی باید با سرعت پیش رود تا شرایط بهداشت و درمان قم سامان یابد.

وی اضافه کرد: بیمارستان یک هزار تختخوابی پیشرفت خوبی دارد و بر اساس گزارش ها مرحله نخست آن سال 98 افتتاح می شود و از نظر بیمارستانی جایگاه استان و کشور را ارتقا خواهد داد.

بیمارستان 172 تختخوابی شهداء قم با 16 هزار مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال به بهره برداری رسید؛ این مرکز درمانی دارای بخش های مختلف تخصصی و فوق تخصصی از جمله جراحی، داخلی، زنان و کودکان است.

در این آیین سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد امیرآبادی و حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نمایندگان قم در مجلس و مدیران استانی حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار