مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی: همه اقدامات و برنامه‌های معلمان در مدارس باید به اخلاق‌مداری منتهی شود

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی معتقد است باید همه اقدامات و برنامه‌های معلمان در مدارس به اخلاق‌مداری منتهی شود.

کد مطلب: ۸۱۰۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی: همه اقدامات و برنامه‌های معلمان در مدارس باید به اخلاق‌مداری منتهی شود

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ابراهیم محمدی اظهار کرد: دوری از سیاسی کاری و نهادینه سازی اخلاق مداری نیز شعار اولویت دار این نهاد است که پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حفظ شان و جایگاه معلمان و کارکنان جز با تلاش و همت خود آنان میسر نمی‌شود گفت: جایگاه و منزلت معلمی را هیچ کس نمی‌تواند خدشه دار کند.

محمدی افزود: شان و منزلت معلم با میزان حقوق دریافتی وی مرتبط نبوده و اخلاق، حرمت و ادب جایگاه معلم را ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) در زمینه اخلاق اداری نیز بیان کرد: مسئول باید مسئولیت پذیر، خدمتگزار و امانتدار باشد.

محمدی اضافه کرد: در راستای اخلاق اداری همه مدیران و معلمان باید دغدغه آموزشی و پرورشی دانش آموزان را داشته باشند و تصمیمات اخذ شده در این نهاد باید در سطح مدارس نمود عینی داشته باشند.

وی گفت: همه اقدامات و برنامه‌های معلمان در مدارس باید به اخلاق مداری منتهی شود و توسعه و بسط برنامه‌های منتج به اخلاق، معنویت، عبادت و نماز الزامیست.

محمدی با بیان اینکه ساماندهی رسانه‌ها و مواد آموزشی نیز از مواردیست که پیگیری می‌شود بیان کرد: نباید غیر از کتاب‌های درسی کتاب دیگری تحت عنوان مشق شب ارائه شود و معلمان ملزم به تدریس کامل کتاب‌های درسی در مدارس هستند.

وی افزود: در مقطع ابتدایی چیزی به نام دیکته و مشق شب وجود ندارد و با مدیرانی که این کتاب‌ها در مدارس آنان مشاهده شود برخورد می‌شود.

محمدی اظهار کرد: دانش‌آموزان برخی آداب اجتماعی، نشاط و شادی را بلد نیستند و باید در آموزش و پرورش به آنان یاد داده شود.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۱۸۹ طرح در سطح مدارس آذربایجان غربی اجرا می‌شد اضافه کرد: هر چند اجرای طرح‌های مختلف در مدارس مطلوب است اما در راستای ایجاد پویایی و خلاقیت مستند سازی در مدارس استان تعطیل بوده و اجرا نمی‌شود.

محمدی بیان کرد: تا جایی که می‌توان سعی می‌شود از اجرای طرح‌های اضافه و زائد در مدارس پرهیز خواهد شد.

وی افزود: کیفی بخشی برنامه ها در حوزه های پرورش و اموزش الزامیست و باید در سطح مدارس عیان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: بها دادن به اولیا و استفاده از نظرات آنان در امورات و خدمات مدرسه لازم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار