از ابتدای تعطیلات تاکنون؛

مراجعه بیش از ۳۰۰ هزار مسافر به پست های نوروزی هلال احمر آذربایجان غربی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: از ابتدای طرح ایمنی و سلامت هلال احمر تاکنون بیش از ۳۰۰ هزارنفر به پست های نوروزی مراجعه کرده و ازخدمات ارائه شده استفاده کرده اند.

کد مطلب: ۸۱۰۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مراجعه بیش از ۳۰۰ هزار مسافر به پست های نوروزی هلال احمر آذربایجان غربی

حسن محمودی اصل زاده مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در خصوص هجدهمین روز از طرح ملی امداد و نجات مسافرین نوروزی ۹۷ جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: ۵۷ نفر از مسافرین در هجدهمین روز از طرح ملی امداد و نجات مسافرین نوروزی ۹۷ جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی دچار حادثه شدند که ۱۸ نفر از مسافران حادثه‌دیده از نیروهای هلال‌احمر استان خدمات امدادی دریافت کرده‌اند.

وی، افزود: از ۵۷ نفر حادثه دیده ۴۷ نفر دچار مصدومیت شده که از این تعداد، پایگاه‌های امدادی سراسر استان به ۱۸ مورد حادثه گوناگون ازجمله ۸ مورد حادثه جاده‌ای خدمات درمانی و امدادی ارائه کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، ادامه داد: همچنین در طول این عملیات‌ ۱۵ مصدوم به مراکز درمانی انتقال‌یافته و ۲۵ مصدوم خدمات امدادی سرپایی دریافت نموده‌اند.

وی، خاطر نشان کرد: از اولین روز از شروع طرح ملی امداد و نجات هلال احمرآذربایجان غربی از تاریخ بیست و پنجم اسفند ماه تا به امروز، از بین ۴۸۵ نفر از مسافران حادثه دیده، ۳۶۰ نفر دچار مصدومیت شده اند که ۱۸۶ مورد از حادثه دیدگان امدادرسانی شده و ازین تعداد ۱۰۱ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته و ۱۲۳ نفر دیگر به صورت سرپایی درمان شده اند.

محمودی، اظهار داشت: اسکان اضطراری ۱۱ نفر از مسافران و حادثه دیدگان نیز ازجمله اقدامات معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در طول شروع طرح امداد و نجات نوروزی ۹۷ تا به امروز است.

۳۲ هزار و ۲۳۱ مسافر مهمان پست های نوروزی هلال احمرآذربایجان غربی

وی، با اشاره به تعداد مسافرین مراجعه‌کننده به پست‌های ایمنی و سلامت این استان در چهاردهمین روز از طرح افزود: بیش از ۳۲ هزار مهمان نوروزی با مراجعه به ۲۶ پست ایمنی و سلامت مستقر در ورودی شهرها و مراکز پر تردد و توریست پذیر از خدمات و راهنمایی‌های آنها بهرمند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، در ادامه تصریح کرد: در این روز از طرح، نزدیک به ۳۰۰ نفر نماز گذار فریضه دینی خود را در ۱۹ خیمه نماز این جمعیت ادا کرده و تقریباً یک هزارو ۶۷۲ نفر از خدمات سلامتی این جمعیت ازجمله کنترل فشارخون و ارائه نکات ایمنی و امدادی بهره بردند.

وی، از میزبانی مسافرین کودک در فضای دوستدار کودک خبر داد و افزود: در طول روز گذشته طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، ایستگاه های متعلق به نونهالان و کودکان پذیرای بیش از یک هزار و ۳هزار و ۱۲۲ کودک بود که با بازی‌های مختلف، نقاشی و آموزش غیرمستقیم علاوه بر پر کردن اوقات فراغت این کودکان، با مفاهیم ابتدایی امداد و کمک‌های اولیه آشنا شدند.

محمودی، در پایان یادآور شد: بیش از ۲۱ هزار عدد بروشور، نقشه و سایر اقلام فرهنگی دربین مسافران توزیع‌شده است و ۸۳ نفر به روز عضو در اجرای این طرح مشارکت داشتند.

وی، ضمن اشاره به عملکرد پست ها از شروع طرح از تاریخ بیست و هشتم اسفند ماه تا به امروز گفت: جمعا ۳۰۰ هزار و ۱۵۲ مسافر با مراجعه به پست های نوروزی از خدمات ارائه شده شامل ۹ هزار ۵۴۴ هزار نفر از ایستگاه سلامت، ۲۱ هزار و ۲۱۱ نفر در فضای دوستدار کودک و ۵ هزار و ۶۶ نفر از خیمه نماز بهره مند شده و ۱۹۰ هزار و ۵۰۷ عدد اقلام فرهنگی و آموزشی دریافت نمودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، در خصوص کمپین نه به تصادفات جاده ای گفت: هدف از تشکیل و راه اندازی این کمپین آگاه سازی و حساس سازی جامعه نسبت به خطر تصادف و تبعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می باشد که تا به امروز ۲۳ هزار و ۱۳ نفر به تصادفات جاده ای نه گفته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار