رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان:

كشور در شرایط پیشرفت مطلوب قرار دارد/شكست مفتضحانه دشمنان در جنگ دیپلماتیك با ایران

خبرگزاری پانا: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز پنجشنبه در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان شرایط كشور را در مجموع، در حال پیشرفت مطلوب دانستند و با اشاره به برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران به عنوان نمایش اقتدار، شكوه و عظمت نظام اسلامی، تأكید كردند: دشمنان ملت ایران، با حماقت خود، ‌این اجلاس را به یك جنگ دیپلماتیك با جمهوری اسلامی ایران تبدیل كردند كه نتیجه آن، شكست مفتضحانه آنها بود.

کد مطلب: ۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی داشتن یك جمع بندی صحیح و منطقی از وضعیت كشور را ضروری خواندند و افزودند: ارزیابی مسائل از جهات گوناگون، نشانگر شرایط مناسب و خوب كشور برای نشان دادن عظمت اسلام است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران عدم تعهد در تهران، یك نمونه از شرایط مهیا و آماده نظام فكری است كه جمهوری اسلامی ایران به دنیا ارائه كرده است.

ایشان برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران را از همه جهت، نمایش اقتدار، شكوه و عظمت دانستند و گفتند: منشأ این شكوه و عظمت، ‌همان تفكری است كه امام (ره) براساس اسلام، در كشور بوجود آورد و آن را پرورش داد تا رویش پیدا كرد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اجلاس سران عدم تعهد در تهران، می توانست همانند سایر اجلاس های بین المللی، بصورت معمولی برگزار شود اما شرایط سیاسی دنیا و زمان و مكان برگزاری اجلاس و همچنین حماقتی كه بدخواهان ملت ایران انجام دادند،‌ موجب شد كه این اجلاس به پدیده ای تأثیرگذار و مورد توجه در دنیا و یك جنگ دیپلماتیك با جمهوری اسلامی ایران،‌ تبدیل شود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: تلاش شد تا با برخی فضاسازیها، جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس خود سانسوری كند و مواضع خود را بخصوص بر ضد رژیم صهیونیستی، اعلام نكند اما اجلاس آنچنان پرابهت برگزار شد كه این تلاشها نیز نتیجه نداد.

رهبر انقلاب اسلامی حضور حدود دوسوم كشورهای جهان را در نشست تهران و ایجاد زمینه برای اعلام مواضعی كه در اجلاس های بین المللی دیگر بیان نمی شوند، از دیگر نقاط برجسته اجلاس سران عدم تعهد دانستند و افزودند: مواضعی كه از زبان برخی رؤسای كشورها و هیأتهای حاضر در نشست تهران بویژه انتقاد از ساختار سازمان ملل و شورای امنیت و دیكتاتوری بین المللی حاكم بر جهان، بیان شد در اجلاس های بین المللی مشابه آن سابقه ندارد.

حضرت آیت الله خامنه ای یكی دیگر از نتایج برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران را خنثی شدن تبلیغات و هیاهو در مورد تحریم ها دانستند و افزودند: رؤسای كشورها و هیأتهای شركت كننده در اجلاس سران عدم تعهد، از نزدیك جریان عادی زندگی و نشاط مردم را در پایتخت و شهرهای دیگر دیدند و در حاشیه اجلاس نیز با مسئولان كشور درخصوص قراردادهای مختلف رایزنی كردند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه نتیجه جنگ دیپلماتیك بدخواهان ملت ایران، شكست مفتضحانه آنان بود، خاطرنشان كردند: موفقیت و شكوه و عظمت اجلاس تهران به گونه ای بود كه مخالفان نظام اسلامی و رسانه های آنها منفعل و مجبور به اعتراف به واقعیات شدند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تعابیر رسانه های غربی از جمله «سیلی ایران بر صورت معارضان» و «اقدام ایران در گوشمالی كسانی كه می خواستند او را منزوی كنند» ،گفتند: براساس قاعده قرآنی، هر كاری كه دشمن را به عصبانیت وادارد، یك حسنه و عمل صالح است، بنابراین برگزاری باشكوه و موفقیت آمیز اجلاس سران عدم تعهد در تهران، یك عمل صالح بود.

ایشان تأكید كردند: در مسائل مختلف از جمله مسائل داخلی باید مراقب بود تا مغالطه ها ما را به اشتباه در تحلیل گرفتار نكند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: ارزیابی من از شرایط این است كه كشور، در مجموع در حال پیشرفت مطلوب است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: البته ممكن است در برخی مسائل اجرایی و فكری، نقاط ضعفی هم وجود داشته باشد اما ارزیابی از شرایط كشور، با در نظر گرفتن همه نقاط قوت و پیشرفتها و برخی نقاط ضعف، است.

در ابتدای این دیدار آیت الله مهدوی كنی رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن باارزش خواندن مباحث مطرح شده در نشست دوازدهم مجلس خبرگان گفت: نشست های مجلس خبرگان از لحاظ شكلی و محتوایی مهم است زیرا علمای صاحب نام و صاحب نفوذ، از سراسر كشور حضور دارند و در مورد مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی اظهار نظر می كنند.

در ادامه آیت الله محمدی یزدی نایب رئیس مجلس خبرگان گزارشی از مهمترین محورهای مطرح شده در این اجلاس ارائه كرد.

وی افزود: قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران عدم تعهد در تهران،‌تأكید بر بازسازی سریعتر مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی، اقتصاد مقاومتی و شرایط اقتصادی كشور، مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه از جمله حجاب و عفاف،‌ و مسائل سوریه از جمله مباحثی بود كه در نشست دوازدهم خبرگان مورد بحث قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار