مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خبر داد:

آمادگی ۷۸ مسجد استان سمنان برای برگزاری مراسم اعتکاف

سمنان (پانا) - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از آمادگی ۷۸ مسجد شهری و روستایی این استان برای برگزاری مراسم اعتکاف خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۹۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی ۷۸ مسجد استان سمنان برای برگزاری مراسم اعتکاف

حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ۷۸ مسجد شامل ۴۵مسجد شهری و ۳۳مسجد روستایی برای میزبانی از معتکفان ایام رجب اقدام کرده‌اند گفت : طرح با قرآن در زلال اعتکاف برای چهارمین سال متوالی در آیین اعتکاف ایام البیض ماه رجب در ۴۰ مسجد استان سمنان اجرا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اعزام ۳۷۵ مبلغ ویژه ایام اعتکاف به مساجد برگزارکننده این آئین معنوی افزود: از این تعداد، ۲۵۶ نفر مبلغ مرد و ۱۱۹ نفر مبلغ زن هستند که در ایام اعتکاف به سراسر استان سمنان اعزام خواهند شد.

شکری ضمن اظهار اینکه ثبت‌نام از معتکفان تا اولین روز از آغاز این آئین ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که تعداد معتکفان سال جاری با توجه به ایام عید و مسافرت مردم با کاهش روبرو خواهد بود، لذا آمار نهایی اعلام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه ۱۷ مبلغ مرد و ۱۴ مبلغ زن غیربومی نیز حضور دارند، تصریح کرد: این افراد وظیفه ترویج احکام اعتکاف و همچنین برگزاری فرایض معنوی و گفتمان‌های دینی را بر عهده‌دارند.


اعزام مداح و قاری قرآن به مساجد برگزارکننده اعتکاف

وی همچنین از اعزام مداح و قاری قرآن به مساجد برگزارکننده اعتکاف نیز خبر داد و بیان کرد: برگزاری نماز جماعت، کرسی تلاوت، احکام اعتکاف، زیارات و ادعیه متبرکه، گفتمان‌های دینی با موضوعات مختلف دینی و اسلامی، دوره‌های آموزشی و معرفتی و غیره در زمره برنامه‌های ایام اعتکاف است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مبلغان اعزامی، مباحثی مانند گفتمان‌های دینی، سبک زندگی اسلامی، احکام اعتکاف، راه‌های تحقق شعار سال، تقوای الهی، وحدت، دوری از آسیب‌های اجتماعی، ضرورت مقابله با هجمه دشمنان و ده‌ها مورد دیگر را در طول ایام اعتکاف به معتکفان متذکر می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار