دبیر اجرائی باغ لاله های کرج:

بازدید بیش از ۵۰ هزار علاقمند از باغ لاله کرج

کرج (پانا) - دبیر اجرائی باغ لاله های کرج گفت: سال گذشته با مکاتبه‌ای که سازمان پارک‌ها با همکاری سازمان دانش آموزی برای دعوت از کل مدارس استان جهت بازدید از باغ گل‌ها داشت، شاهد بازدید بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموزو خانواده های آنها  از این جشنواره لاله بودیم.

کد مطلب: ۸۰۹۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
بازدید بیش از ۵۰ هزار علاقمند از باغ لاله کرج

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، بیتا شاه‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پانا البرز اظهار کرد: در تقویم فضای سبز و جشنواره سازمان پارک‌ها هرساله شاهد برگزاری این جشنواره‌ هستیم.

وی با اشاره به اینکه باغ گل‌های کرج مساحتی بالغ‌بر هشت هزار هکتار دارد،گفت: این فضا شامل دو هزار متر سالن سرپوشیده جهت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی هست.

این مسئول افزود: جشنواره باغ گل و لاله پارک شهید چمران کرج یکی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی در استان البرز است که مورد استقبال و رضایت بازدید کنندگان قرار گرفته است.

شاه‌محمدی خاطرنشان کرد: وجود مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربعی جهت برگزاری نمایشگاه دائمی گل‌های کاشانه‌ای و عکاس‌خانه سنتی از دیگر ویژگی‌های این باغ هست.

وی تصریح کرد: ویژگی منحصربه‌فرد باغ گل‌های کرج ،جا دادن باغ پرندگان در درون خود نیز است.

مسئول اجرائی باغ لاله‌های کرج در ادامه بیان کرد: دیگر ویژگی مهم و بارز باغ مذکور، وجود فرش گل در این باغ است که دارای دو هزار ۷۰۰ مترمربع مساحت و در غالب یک اشل فرش ایرانی هست.

شاه‌محمدی بابیان اینکه ۴۰ درصد ازگل‌های این فرش فصلی و متناسب با فصل موجود تغییر می‌کنند،یادآور شد: ۶۰ درصد مابقی گل‌ها هم دائمی هستند.

وی با اشاره به اجراشدن دو رویداد مهم در این فضای باغ گل‌ها،اظهار کرد: نخستین رویداد برگزاری جشنواره لاله‌ها در نیمه دوم فروردین‌ماه است و بیش از ۳۰۰ وارسته لاله و ۳۰۰ پیاز لاله در ۳۲ رنگ در این محل کاشته می‌شوند.

این مسئول عنوان کرد: خوشبختانه در سال گذشته نیز شاهد حضور بازدیدکنندگانی از استان‌های دیگر در این فضا بودیم.

شاه‌محمدی افزود: نمایشگاه گل و گیاه کرج با فعال بودن در بحث لندسکیف(منظرسازی) دارای ویژگی منحصربه‌فرد و مثبتی نسبت به سایر نمایشگاه‌ها هست.

وی بابیان اینکه هرساله در جشنواره لاله ها استقبال دانش‌آموزان زیاد بوده اظهار داشت: سال گذشته با مکاتبه‌ای که سازمان پارک‌ها با همکاری سازمان دانش آموزی برای دعوت از کل مدارس جهت بازدید از باغ گل‌ها داشت، شاهد بازدید بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز به همراه خانواده های آنها از این جشنواره بودیم.

دبیر اجرائی باغ لاله‌های کرج با اشاره به حضور تولیدکننگان بومی و غیربومی در جشنواره و نمایشگاه‌های این باغ ،خاطرنشان کرد:این تولیدکنندگان محصولات خود را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار