معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش و پرورش فارس:

آمادگی بیش از 13 هزار و 472 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در فارس

شیراز (پانا)- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس از استقرار  68 پایگاه اسکان نوروزی در سراسر استان خبر داد و افزود: این تعداد پایگاه  شامل 680 آموزشگاه ، 13 هزار 472 کلاس درس به همراه سالن های ورزشی ، خوابگاه های دانشجویی  ، دانش آموزی و ورزشی ، اردوگاه ها و تمامی  مراکز رفاهی و خانه های معلم در سراسر استان است.

کد مطلب: ۸۰۶۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی بیش از 13 هزار و 472 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در فارس

غلامعلی حق شناس، ظرفیت پذیرش روزانه آموزش و پرورش فارس برای اسکان مسافرین نوروزی را 90 هزار نفر اعلام کرد و گفت:در سال جاری و به منظور رفاه حال همکاران فرهنگی، 70 درصد ظرفیت پذیرش ستاد های اسکان نوروزی آموزش و پرورش، به صورت اینترنتی پیش بینی شده و همکاران فرهنگی از سراسر کشور می توانند از 4 تا 24 اسفند ماه 96 نسبت به رزرو اینترنتی محل اسکان خود در فارس اقدام کنند.

وی گفت: تا کنون 8 هزار 652 نفر در قالب 25 هزار و 473 نفر شب به صورت اینترنتی محل اسکان نوروزی خود را در فارس رزرو کرده اند .

حق شناس با بیان اینکه" در سال گذشته 17 درصد کل پذیرش مدارس کشور در استان فارس انجام شده" افزود: طی 5 سال گذشته آموزش و پرورش فارس توانسته رتبه اول اسکان فرهنکیان را در سطح کشور به دست آورد و بیشترین بیشترین مسافرینی که وارد فارس شده اند از استان های اصفهان ،آذربایجان شرقی، کرمان و خراسان روضی بدوه اند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: در برخی شهرستان ها ی فارس به دلیل کمبود ونبود امکانات ، صد درصد پذیرش مسافران براساس درخواست فرمانداری ها، توسط آموزش و پروش انجام می شود.

وی گفت: در نوروز 97 در سطح شهر شیراز 5 پایگاه اسکان، 570 مدرسه با 5 هزار 150 کلاس درس ، 5 خانه معلم و مرکز رفاهی با بیش از 120 اتاق ، 5 خوابگاه دانش آموزی با بیش از 400 تخت ، 600 تخت در قالب 3 خوابگاه دانشجویی و 8 سالن ورزشی آماده پذیرش هستند.

حق شناس مدارس را جایگزین مناسبی برای مراکز اقامتی و هتل ها ندانست و گفت: مدارس ما به گونه ای نیست که بتواند موضوع گردشگری و هتل داری را به نحو مطلوب انجام دهد و حد اقل ها موجود در مدارس برای اسکان فرهنگیان نیز با هزینه آموزش و پرورش تهیه شده و هیچ اعتباری از سوی ستاد تسهیلات سفرهای استان در این زمینه وجود ندارد.

*** اسکان نزدیک به 62 درصد مسافران نوروزی فارس توسط آموزش و پرورش در نوروز گذشته

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس گفت: کل پذیرش نوروزی مسافران براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان فارس درسال گذشته 3 میلیون نفر بوده که نزدیک به 62 درصد این مسافران در مدارس و توسط آموزش و پرورش اسکان داده شده اند .

حق شناس با تاکید بر اینکه اسکان و پذیرش مسافران از وظایف ذاتی آموزش و پرورش نیست افزود: با توجه به تکلیف ستاد دائمی سفرهای کشور و اینکه بخش اعظمی از مسافران نوروزی را فرهنگیان تشکیل می دهند ، این نهاد خود را ملزم به ارائه خدمات برای اسکان نوروزی فرهنگیان می داند.

وی با بیان اینکه بار اصلی پذیرش مسافران نوروزی بر عهده آموزش و پرورش است گفت: در سال گذشته 1 میلیون 856 هزار نفر شب در مدارس فارس اسکان داده شدند و این در حالی است که کل پذیرش نوروزی در استان فارس نزدیک به 3 میلیون نفر بوده و برهمین اساس بیش از 61 و 8 دهم درصد مسافران نوروزی استان در مدراس و توسط آموزش و پرورش اسکان داده شده اند .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: در برخی شهرستان ها ی فارس به دلیل کمبود ونبود امکانات ، صد درصد پذیرش مسافران براساس درخواست فرمانداری ها، توسط آموزش و پروش انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار