فعالیت بیش از 3600 فرهنگی در ستاد های اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس گفت: سه هزار و ۶۵۰ تن از فرهنگیان استان فارس به عنوان عوامل اجرایی به صورت شبانه روزی در ستادهای اسکان ومدارس در خدمت مسافرین نوروزی بودند.

کد مطلب: ۶۱۰۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، غلامعلی حق شناس در برنامه زنده رادیویی صدای معلم از شبکه استانی فارس گفت: ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان فارس همه ساله فعال است و در نوروز 96 نیز با 68 پایگاه پذیرش مهمانان نورزی در سراسر استان پذیرای همکاران فرهنگی بودیم.

وی با بیان اینکه 5 پایگاه از مجموع 68 پایگاه اسکان نوروزی در شهر شیراز و بقیه در سایر مناطق وشهرستان های استان فعال بودند افزود: در سال جاری سه هزار و ۶۵۰ تن از فرهنگیان استان فارس به عنوان عوامل اجرایی در این ستادها ومدارس به صورت شبانه روزی در خدمت مسافرین نوروزی بودند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس گفت: به منظور آمادگی هرچه بهتر در پذیرش و اسکان مسافرین نوروزی 18 هزار و ۳۰۰ کلاس در قالب یک هزار و ۹۶۰ مدرسه در سراسر استان برای این منظور تجهیز شد.

حق شناس افزود: علاوه بر کلاس های درس بیش از یک هزار و 857 تخت درخوابگاه های دانش آموزی ودانشگاه فرهنگیان وخانه های معلم ، 36 سالن ورزشی و 26 اردوگاه دانش آموزی ونمازخانه های مدارس درسراسر استان فارس برای اسکان مسافرین آماده شد.

وی یاد آور شد: در شهر شیراز 570 مدرسه که شامل 5هزار و 150 کلاس، 5 خانه معلم با تخصیص 120 اتاق، 5 خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت 400 تخت، 3 خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 600 تخت، 8 سالن ورزشی نیز آماده پذیرش میهمانان بودند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: در نوروز 96 آموزش و پرورش فارس با اسکان 623 هزار و 729 تن در قالب 169 هزارو 742 خانوار و معادل 1میلیون و 856 هزار وششصد وچهل وسه نفر روز پذرش توانست برای پنجمین سال پیاپی رتبه نخست کشوری را در زمینه پذیرش و اسکان نوروزی فرهنگیان به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به کاهش 11 درصدی اسکان مهمانان نورزی در مدارس استان گفت: نزدیک به 11میلیون نفر روز مهمانان نوروزی در مدارس سراسر کشور اقامت داشتند که سهم استان فارس از این تعداد 17درصد می باشد.

حق شناس با بیان اینکه آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای جلب رضایت همکاران انجام داده افزود: در سال جاری با توجه به فرسوده بودن بخشی از امکانات موجود مدارس ، اقدام به تجهیز مدارس برای آماده سازی اسکان مسافران شده که در این زمینه 36 هزار و 416 قلم جنس برای این مهم خریداری و بین مدارس توزیع شد.

وی افزود:این تجهیزات شامل 2هزارو 326 دستگاه یخچال، 200 دستگاه اجاق گاز، 430 دستگاه آبگرمکن ، 700 دستگاه تلویزیون ، 4700 تخته فرش ، 10 هزارو 260 بالش و 17 هزارو 800 تخته پتو می باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس یاد آور شد: در سال جاری 20 درصد از حجم مدارس استان فارس به رزرو اینترنتی اختصاص داده شده بود که در مجموع نزدیک به 18 هزار خانواراسکان خود را به صورت اینترنتی در استان فارس رزرو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار