مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

آیین‌های نوروز در اردبیل به گردشگران معرفی می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: آیین‌های ویژه جشن باستانی نوروز در این استان به گردشگران معرفی می‌شود.

کد مطلب: ۸۰۳۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین‌های نوروز در اردبیل به گردشگران معرفی می‌شود

کریم حاجی‌زاده تصریح کرد: استان اردبیل تاریخ غنی و دیرینه ای در آیین های نوروز دارد و در هر یک از شهرهای این استان رسوم متنوعی در استقبال از نوروز اجرا می شود.

وی افزود: از جمله مهمترین آیین ها جشن آب، آخر چرشنبه و تکم گردانی است که در نظر داریم مطابق تکالیف سازمانی در قالب برنامه های نوروزگاه به گردشگران معرفی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ادامه داد: تنوع آداب و رسوم از جاذبه های گردشگری این استان بوده و در سال های اخیر نیز توجه به آن منجر به اجرای برنامه هایی شده که با استقبال گسترده همراه است.

حاجی زاده ادامه داد: به ویژه توجه به آداب شهرها و روستا ها ضروری بوده و میراث فرهنگی احیای رسوم متنوع را از اهداف خود می داند.

وی تاکید کرد: در کنار جاذبه های فرهنگی آثار طبیعی و تاریخی متعددی در گستره استان اردبیل وجود دارد که در عید نوروز آماده بازدید گردشگران خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان افزود: اردبیل یکی از قطب های گردشگری کشور بوده و پیش بینی می شود که در نوروز سال آینده نیز یکی از مقاصد اصلی سفر ایرانیان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار