همایش تخصصی برنامه ریزی دوران طلایی نوروز در رودان برگزار شد

همایش تخصصی برنامه ریزی نوروز در چهار روز ویژه دانش آموزان فارغ التحصیل کنکوری، چهارم دبیرستان دانش آموزان متوسطه دوم، دانش آموزان متوسطه اول و دانش آموزان مقطع ابتدایی در سالن شیخ طوسی رودان برگزار شد.

کد مطلب: ۷۱۳۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، نادر صفایی دهبارز مدیر آموز و پرورش رودان در همایش تخصصی دوران طلایی نوروز گفت: شهرستان رودان بیش از ۲۰ هزار نفر استعداد بالقوه در مدرسه های خود در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و هنرستان دارد که شکوفایی آنها نقش بسیار عظیم در پیشرفت رودان دارد.

وی افزود: نقش موسسات خصوصی آموزشی در امر آموزش کمک به این امر مهم است، در واقع نقش خیرین آموزشی را دارند و نقش اصلی در پیشرفت را مشارکت دارد و مشارکت اولیاء و خیرین در امر آموزش یک رکن اساسی است.

صفایی به نقش قرآن در دنیای بیرون و درونی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: قرآن در بحث آسیب های مجازی معجزه میکند و لازم است دانش آموزان در این امر نیز کوشا باشند تا تاثیر آن را هم در دنیای معنوی و هم در درسی خود ببینند.

مدیر کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) شهرستان رودان در همایش تخصصی برنامه ریزی دوران طلایی کنکور گفت: دوران نوروز یک فرصت ویژه برای جبران عقب ماندگی های تحصیلی و کامل کردن مطالعات ناقص دانش آموزان است.

حمید کمالی با اشاره به برپایی اردوی نوروزی در ایام عید خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در ایام نوروز معمولا فضای خانواده ها فضای عید و مهمانی است، این آموزشگاه با ایجاد فضایی کاملا آموزشی و با حضور رتبه های برتر کنکور سالهای گذشته شهرستان طی یک برنامه ریزی از قبل تعیین شده در دو دوره ۵ روزه از دوم تا دوازدهم نوروز میزبان دانش آموزان علاقمند است.

کمالی افزود: طبق یک تحقیق جهانی دلیل مشترک موفقیت دانش آموزان در آزمون های خاص بازخوردهای مثبت، متوالی و پیوسته ای است که دانش آموزان از مطالعه و بازیابی شان می گیرند و بیان کردند که برنامه ریزی دوران طلایی نوروز و این آموزشگاه بر اساس نتایج این تحقیق جهانی بروز می باشد. و افزودند که مهمتربن نقش اولیا در آموزش امروز که از حالت برون سپاری خارج شده است گفتگوست، گفتگو با فرزند خود سبب افزایش دامنه واژگان و گسترش دامنه درک مطلب و مفاهیم و همچنین افزایش آی کیو آنها می شود.

لازم به ذکر است آیین تجلیل از نفرات برتر نیمسال اول در تمام مقاطع تحصیلی، تجلیل از نفرات برتر ورودی مدارس نمونه و تیزهوشان که عضو کانون فرهنگی آموزش(قلم چی) بودند از دیگر برنامه های این همایش بود.

در این همایش نیز از تیم دانش آموزی که در طرح جابر بن حیان جز طرح برگزیده کشوری بود به همراه مربی آنها و قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار