کشمکش‌های انتخاباتی رامنی و اوباما بر سر اقتصاد آمریکا

خبرگزاری پانا: پاول رایان معاون اول میت رامنی اعلام کرد: زمان زیادی می برد تا همه محاسبات طرح مالیاتی پیشنهادی خود و میت رامنی را انجام دهد.

کد مطلب: ۷۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از یاهو نیوز، معاون اول نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا روز گذشته در مصاحبه با فاکس نیوز از برش 20 درصدی مالیات بر درآمد -که طرح پیشنهادی وی و میت رامنی برای بهبود وضع اقتصادی امریکا است- سخن گفته و از تمرکز این طرح بر کسر و بسته شدن روزنه های فرار مالیاتی برای ثروتمندان خبر داد، اما از توضیح جزییات صرف نظر کرد.

ستاد انتخاباتی باراک اوباما، رقیب دموکرات میت رامنی در پاسخ به این مصاحبه گفت: رامنی قول کاهش 5 تریلیون دلاری مالیات را داده است، اما از گفتن اینکه چگونه بدون بالا بردن مالیات به قشر متوسط جامعه این کار را انجام می دهد طفره رفته است. او قول داده که قانون حفاظت بیمار و مراقبت مقرون به صرفه (قانونی که افرادی را که تحت پوشش بیمه بهداشت و درمان نیستند تحت حمایت قرار داده است. این مصوبه توسط اوباما به امضا رسید و قانونی شد.) را لغو می کند، اما به اینکه چه چیز را جایگزین آن می کند و چگونه می خواهد 129 میلیون امریکایی را حمایت کند پاسخی نداده است. رامنی قول داده اصلاحات وال استریت را لغو کند اما از ارایه راه حل برای جایگزین آن خودداری کرده است.

اما کریس کریستی، فرماندار نیو جرسی در دفاع از طرح اقتصادی رامنی در مصاحبه ای در روز یکشنبه،گفت: رامنی چشم انداز روشنی برای کشور در ذهن دارد.

وی اضافه کرد: او یک حسابدار نیست تا آن طور که شما می خواهید خط به خط بوجه را به شما توضیح دهد.

کریستی سپس خطاب به اوباما گفت: بگذارید رییس جمهور را نیز همان گونه مورد انتقاد قرار دهیم. او چگونه می خواهد یک میلیون شغل ایجاد کند؟ او به هیچ کس جزییاتش را نگفته است. برنامه اش برای کاهش 4 تریلیون قرض دولت چیست؟ ما هنوز منتظر شنیدن جزییاتیم. منظورم این است که بیایید منصف باشیم، او رییس جمهور ما بوده است و روشن سازی نکرده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است 6 نوامبر 2012 (16 آذر ماه سال جاری) در آمریکا برگزار شود و در این میان با اندک اختلافی اوباما همیشه در صدر نظرسنجی های آمریکایی‌ها قرار داشته است.

ترجمه: زینب هاشمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار