در واکنش به تصمیم خروج آمریکا از شمال سوریه؛

رامنی: تصمیم ترامپ "خیانت" است

تهران (پانا) - سناتور میت رامنی امروز (دوشنبه) به انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه پرداخت و به صف جمهوری‌خواهان منتقد این اقدام پیوست.

کد مطلب: ۹۵۹۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رامنی: تصمیم ترامپ "خیانت" است

به گزارش ایسنا از پایگاه خبری هیل، میت رامنی، سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در پیام توئیتری خود نوشت:‌ "تصمیم رئیس‌جمهوری مبنی بر رها کردن هم‌پیمانان کرد ما در مواجهه با حمله ترکیه، یک خیانت است؛ این موضوع اظهار می‌کند که آمریکا، هم‌پیمان قابل اتکایی نیست، [زمینه برای] بازگشت داعش را مهیا می‌کند و خبر از یک فاجعه دیگر انسانی دارد".

نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل نیز از تصمیم دونالد ترامپ انتقاد کرد و هشدار داد این اقدام، روابط آمریکا با هم‌پیماناش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

او در پیام توئیتری خود نوشت: "اگر از هم‌پیمانان‌مان انتظار پشتیبانی داریم، باید همیشه از آن‌ها پشتیبانی کنیم؛ کردها نقشی سودمند در جنگ موفقیت‌آمیز ما در سوریه علیه داعش داشتند. اگر آن‌ها را رها کنیم که بمیرند، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شویم". او در انتهای پیام خود هشتگ "ترکیه دوست ما نیست" را درج کرد.

سناتور دموکرات برنی سندرز که پیش از این خواستار خاتمه مسئولانه مداخله نظامی در خاورمیانه شده بود، نیز تغییر ناگهانی در استراتژی را غیرمئولانه خواند و گفت که این امر می‌تواند رنج و بی‌ثباتی بیشتری را موجب شود.

کاخ سفید به تازگی از آغاز قریب‌الوقوع عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه خبر داد و اعلام کرد نیروهای آمریکایی دیگر "در آن حوالی نخواهند بود". آمریکا حدود ۱۰۰۰ سرباز در شمال شرق سوریه داشته که با نیروهای به رهبری کردها همکاری می‌کردند.

بسیاری از رسانه‌ها امروز گزارش دادند که عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی پیش‌تر آغاز شده است. قانون‌گذاران جمهوری‌خواه کنگره آمریکا، به صف منتقدان این اقدام پیوسته و هشدار دادند خروج نیروهای آمریکا، به کشتار هم‌پیمانان کرد منجر می‌شود و زمینه برای فعالیت مجدد داعش را فراهم می‌آورد.

اقدام ترامپ تاکنون واکنش قانون‌گذاران متعدد جمهوری‌خواه از جمله سناتور لیندسی گراهام و مارکو روبیو را در پی داشته است؛ آن‌ها معتقدند این اقدام آمریکا موجب آغاز مجدد فعالیت‌های داعش می‌شود و زندگی هم‌پیمانان کرد آمریکا را به خطر می‌اندازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار