مدیرکل آموزش و پرورش قم: دانش‌آموزان دختر درس را در ابعاد اشتغال و مالی نگاه نکنند

قم (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه دانش آموزان دختر نباید به درس در ابعاد اشتغال و مالی نگاه کنند، تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد درس را فقط از بعد مالی و استخدامی نگاه می‎کنند که موجب ترک تحصیل برخی از دانش آموزان دختر شده است.

کد مطلب: ۷۱۰۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا شیخ الاسلام ظهر امروز در آیین تجلیل از دانش آموزان برگزیده سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری استان قم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان قم به وجود این دانش آموزان برگزیده نیاز دارد، اظهار کرد: 32 هزار دانش آموز قمی در مسابقات انفرادی شرکت کرده‌اند که نشان دهنده شروع موج جدیدی از موفقیت طلبی در میان دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه سه محور خانواده، مدرسه و از همه مهمتر دانش آموز در این موفقیت‌ها تاثیر ویژه‌ای داشته است، گفت: معلم و دانش آموزان توانایی بالایی در برقراری ارتباط کلامی دارند که اگر بتوانیم از این ظرفیت به شیوه مطلوبی استفاده کنیم در آینده به موفقیت‌های بیشتری نیز دست می‌یابیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به 82 هزار نفری دانش آموزان ابتدایی قمی در مسابقات احکام، تصریح کرد: کتاب احکام به تفکیک جنسیت در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است و ائمه جماعت مدارس نیز در این راستا عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه دانش آموزان قمی در رشته زبان اینگلیسی رتبه اول در میان تمام استان‌ها را کسب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان وقت لازم را برای درس خود بگذارند می‌توانند به موفقیت‌های بسیاری دست یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه تیم آموزشی استان قم یک تیم بومی است، یادآور شد: متاسفانه برخی از افراد درس را فقط از بعد مالی و استخدامی نگاه می ‎ ‌ کنند که موجب ترک تحصیل کردن برخی از دانش آموزان دختر شده است ولی این افراد باید بدانند که سواد تاثیر بسیاری در تربیت فرزند و استحکام بنیان خانواده‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان قمی بالاترین معدل را در آزمون‌های نهایی به دست آوردند، تصریح کرد: امسال دانش آموزان استان قم رتبه چهار کنکور سراسری را کسب کرده است و این درحالی است که دانش آموزان قمی در سال 92 رتبه 11 کشور را داشتند.

شیخ الاسلام، تربیت یک فرزند صالح و تشکیل یک خانواده مستحکم را دارای ارزش بسیار بالایی دانست و خاطرنشان کرد: استان قم مهد هنرمندان و نخبگان بسیاری است که امیدواریم اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم تاثیر ویژه‌ای در مسیر رشد این هنرمندان داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار