کارشناس مامایی در شهرستان آباده:

ماما بودن، همراه با لمس باشکوه ثانیه‌های یک تولد است

آباده (پانا) - کارشناس مامایی شهرستان آباده گفت ماما در 3 کلمه صبور، مهربان و فداکار خلاصه می‌شود و ما در سخت‌ترین شرایط باید بتوانیم مهربان باشیم. چه چیزی بالاتر از لمس ثانیه‌های باشکوه یک تولد و در آغوش گرفتن هدیه پاک خداوند است.

کد مطلب: ۱۴۷۲۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
ماما بودن، همراه با لمس باشکوه ثانیه‌های یک تولد است

پنجم ماه مِی، مصادف با ۱۶ اردیبهشت از طرف سازمان جهانی بهداشت به عنوان روز جهانی ماما نامگذاری شده است. هدف از بزرگداشت روز جهانی ماما افزایش آگاهی و تبادل اطلاعات در راستای سلامتی مادر و نوزاد است و این روز، بهانه‌ای برای قدردانی از زحمات این قشر فداکار است.

نجمه کاظمی، کارشناسس مامایی شهرستان آباده در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «ماما در 3 کلمه صبور، مهربان و فداکار خلاصه می‌شود و اگر این 3 ویژگی را کسی نداشته باشد، نمی‌تواند در شغل مامایی دوام بیاورد.»

وی افزود: «ما در برابر فریادها و درد مادر باید صبوری کنیم، باید از خواب شبمان بگذریم و فداکاری کنیم و باید در سخت‌ترین شرایط بتوانیم مهربان باشیم. چه چیزی بالاتر از لمس ثانیه‌های باشکوه یک تولد و در آغوش گرفتن هدیه پاک خداوند است؟»

کاظمی گفت: «اینکه ما اولین گریه نوزاد را می‌شنویم و هدیه پاک خداوند به وسیله دستان ما به این زمین می‌آید و اینکه در سخت‌ترین و لذت‌بخش‌ترین روزهای زندگی یک مادر می‌توانیم در کنار او باشیم و باعث آرامشش شویم، حسی وصف‌ناپذیر است در حالی که دعای آن مادر همیشه بدرقه راه ما خواهد بود. پس مامایی چیزی جز عشق نمی‌تواند باشد.»

کارشناس مامایی در شهرستان آباده با بیان اینکه هر شغلی سختی‌های خودش را دارد، خاطرنشان کرد: «از سختی‌های مامایی می‌توان به تحمل استرس زیاد اشاره کرد. زیرا تا زمانی که مادر زایمان کند، سلامت مادر و نوزاد در دستان ما است. همچنین ما در ۲۴ ساعت شبانه‌روز باید به مردم خدمت کنیم ولی عشق به کار، سختی‌ها را آسان می‌سازد.»

کاظمی به خانم‌هایی که تصمیم به بارداری دارند، پیشنهاد کرد: «برای داشتن یک بارداری سالم، نیاز به یک پیش‌بارداری سالم دارند. پس حتما اقدامات قبل از بارداری را انجام داده و از یک ماما مشورت بگیرند. در زمان بارداری علاوه بر داشتن تغذیه سالم جهت رشد فرزندشان از لحاظ سلامت روانی نیز در آرامش و بدون اضطراب باشند تا فرزندشان از لحاظ هوش هیجانی و از لحاظ EQ و همینطور از لحاظ شخصیت اجتماعی رشد کند. همچنین مادران از نوع زایمانی که قرار است انجام دهند باید آگاهی کامل داشته باشند.»

دانش‌آموز خبرنگار: هیام نعمت‌اللهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار