گرامیداشت روز ماما در رادیو سلامت

برنامه «مجله پزشكی» شبكه رادیویی سلامت،همزمان با روز جهانی ماما، چهارشنبه ـ 15 اردیبهست ماه، «مراقبتهای بارداری» را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

کد مطلب: ۴۹۲۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،، پنجـم مـاه مـی مصـادف بـا ۱۵ اردیبهشـت، از سـوی سازمـان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی به نام «روز جهانی ماما» نام گذاری شده است. برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ این روز به عنوان روز جهانی ماما پیشنهاد و سپس از سال ۱۹۹۲ به صورت رسمی، به افکار عمومی جهان، اعلام شد.
در همین ارتباط، برنامه «مجله پزشكی» که کاری از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، روز چهارشنبه، از ساعت 15:00به مدت 60 دقیقه با حضوردكتر فرناز فرنام، کارشناس مامایی به موضوع«مراقبت های بارداری» به بیان نحوه مراقبت های پیش از بارداری و مراقبت های سه ماهه اول و دوم و سوم بارداری و بیان توصیه های بهداشتی خواهد پرداخت.
گفتنی است، به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه و آگاهی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها، برنامه «مجله پزشكی» هر روز به یكی از موضوع‌های حوزه سلامت اختصاص دارد.
* فراسو و مراقبت های بارداری
شبكه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ 15 اردیبهست ماه، همزمان با روز جهانی ماما، در برنامه «فراسو» با حضور كارشناسان به سوالات شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش درباره «مراقبت های بارداری» پاسخ می دهد.
«فراسو» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، كه با هدف آگاهی، اطلاع رسانی، تعامل با شنوندگان و ارائه راهكارهای مناسب؛ هر روز در این برنامه رادیویی از یكی از پزشكان متخصص دعوت می شود تا در كنار كارشناس مجری برنامه به سوالات و پیامك های شنوندگان پاسخ وراهكارهای مناسب را ارائه دهد.
این برنامه رادیویی، روز چهارشنبه، با حضوردكتر مریم دامغانیان، دکترای مامایی به سوالات شنوندگان در خصوص «نیازهای مراقبتی مادران باردار» پاسخ می دهد.
گفتنی است، برنامه «فراسو» ، شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 8:30 به مدت 30 دقیقه،به كوشش برنامه سازان گروه «بهداشت و تندرستی» و گروه «تغذیه و سلامت»، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز ، تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار