استاندار قم: گردشگری و صنعت اولویت های قم در سند توسعه اشتغال است

قم (پانا) - استاندار قم با اشاره به تلاش ها برای تدوین سند توسعه اشتغال استان، گردشگری و صنعت را اولویت های قم در این سند دانست.

کد مطلب: ۸۹۴۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قم: گردشگری و صنعت اولویت های قم در سند توسعه اشتغال است

دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به لزوم اهتمام مسئولین در کاهش آمار بیکاری، اظهار کرد: نباید نرخ بیکاری قم از نرخ محوری 10.8 بالاتر رود.
استاندار قم با بیان ضرورت حضور نمایندگان بخشهای خصوصی، کارگران، خانه کشاورز و نماینده سمنها در جلسات مرتبط، اضافه کرد: با برگزاری ماهانه جلسات این کارگروه و حضور همه اقشار مؤثر در اشتغال، باید شرایطی فراهم شود تا نرخ بیکاری استان از وضعیت فعلی خارج شود.
سرمست با ابراز تأسف از عدم نظارت کافی در اجرای طرح های اشتغالزایی در دولت های مختلف، افزود: بسیاری از طرح ها به اهداف تعیین شده، نرسیده است و نظارت ناکافی در اجرای طرحهای اشتغال آفرینی در قم به ویژه در سطح روستاهای استان خود نمایی می کند.
نماینده عالی دولت در استان به کاربردهای سامانه رصد در برنامه ریزی های کلان استانی و کشور اشاره و تصریح کرد: اختلاف بین اهداف استان در زمینه ثبت اطلاعات شاغلین در سامانه رصد با آن چیزی که امروز در این سامانه به ثبت رسیده بسیار فراوان است و علل این اختلاف باید احصاء و برطرف شود.
استاندار قم با اشاره به تدوین سند توسعه اشتغال استان و آثار مهم اقتصادی آن، ادامه داد: لازم است تا سهم فعالیتهای اقتصادی به صورتی مناسب در نظر گرفته شود و در این مسیر بخش گردشگری و صنعت اولویت استان باشد.
وی با اشاره به کارآیی های طرح کارورزی در آمادگی فارغ التحصلان دانشگاه برای ورود به بازار کار، خاطر نشان کرد: علل عدم موفقیت طرح کارورزی در استان احصاء شود و راهکارهای مرتفع نمودن آن ها ارائه شود.
همچنین در این جلسه امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، اشتغال را مسئله نخست کشور دانست و اظهار کرد: طرحهای ویژه ای از سوی دولت برای رونق اشتغال در نظر گرفته شده است.
وی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را در احداث زیرساختها در سطح روستاها مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بالغ بر 38 هزار روستای کشور بالای 20 خانوار بوده و تمام آنها از زیرساختهای اصلی مانند برق، گاز، آب شرب، راه مناسب روستایی و طرح هادی استفاده می کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری کاهش جمعیت روستایی و موج مهاجرت به شهرها از چالشهای مهم کشور دانست و اضافه کرد: امروز بالغ بر 73 درصد مردم ایران ساکن شهر ساکن هستند که این مسئله اهمیت توجه به روستاها در راستای جلوگیری از مهاجرت را مشخص می کند.
وی با تأکید بر افزایش اعتبارات روستایی قم از 202 میلیارد تومان به 302 میلیارد تومان، خاطر نشادن کرد: امیدواریم قم نخستین استانی در کشور باشد که بیکاری در آن ریشه کن شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار