برگزاری نشست ستاد اسکان نوروز 97 آموزش‌وپرورش کردستان

سنندج (پانا) - به منظور هماهنگی و برنامه ریزی اسکان نوروز 97 و ارائه خدمات به میهمانان نوروزی، اولین نشست ستاد اسکان آموزش‌وپرورش کردستان برگزار شد .

کد مطلب: ۷۰۲۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد

اولین نشست کمیته اسکان استان کردستان با حضور معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی، پرورشی و فرهنگی، تربیت بدنی و سلامت و آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، روسای ادارات تعاون و امور رفاهی و ارزیابی عملکرد اداره کل و اعضای ستاد اسکان استان به منظور هماهنگی و بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه ارائه خدمات سفر به میهمانان در نوروز 97 برگزار شد .

در این نشست نظام مرادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان با تشکر از همراهی و همکاری اعضای ستاد در اجرای برنامه ها، اسکان میهمانان نوروزی را یکی از کار های زیربنایی و تسهیلاتی هر دستگاه برای کارکنان خود عنوان کرد و گفت: هر ساله در سطح کشور به صورت میانگین شش میلیون نفر مسافر در قالب یک و نیم میلیون خانواده در مراکز اسکان آموزش و پرورش پذیرش و اسکان داده می شوند.

مرادی حسن خلق و مهمان نوازی را دو شاخصه اصلی ستاد اسکان آموزش و پرورش عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت بستر سازی و پیش بینی نیروی انسانی و عوامل اجرایی مجرب، گفت: ایام نوروز فرصت مناسبی برای رفتن به سفر و تجدید قوای معلمان و دانش آموزان است.

وی انتظار جامعه فرهنگیان را از متولیان آموزش و پرورش، آماده سازی مراکز پذیرش و اسکان و ارائه خدمات مناسب به فرهنگیان عنوان کرد و با اشاره به اهمیت کار پذیرش و حساسیت نقش عوامل اجرایی در ایجاد فضای مطلوب برای میهمانان، حسن خلق و راهنمایی درست، مدیریت امور و پاسخگویی را از لوازم کار عنوان کرد .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان خواستار به کارگیری افراد توانمند به عنوان عوامل اجرایی در ستاد اسکان، انتخاب مدارس خوب و درخور شان برای میهمانان با موقعیت فیزیکی مناسب شد و گفت: در توزیع اموال ستاد اسکان و تجهیز اتاق ها در سه رنج ویژه، الف و ب نیز باید دقت لازم صورت گیرد.

مرادی همچنین بر انجام تبلیغات محیطی، فضا سازی و راهنمایی میهمانان از ورودی شهر به محل های پذیرش و اسکان تاکید کرد و خواستار توزیع بسته های فرهنگی، بروشور و نقشه های راهنمای گردشگری در مراکز پذیرش و اسکان استان شد.

عیسی رحیمی رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش کردستان نیز در ادامه این نشست گفت: در راستای ارائه خدمات رفاهی به خانواده بزرگ فرهنگیان، دستورالعمل ستاد اسکان به شهرستان ها و مناطق تابعه استان ابلاغ شده است و همچنین اولین نشست ستاد اسکان استان تشکیل و برنامه های قبل، حین و بعد از اسکان در این نشست مورد بررسی قرار می گیرد.

رحیمی سپس گزارشی از اسکان نوروز 96 را ارائه کرد و با بیان اینکه در سال گذشته 201 مدرسه با هزار و 750 کلاس در سه رنج ویژه، الف و ب برای اسکان میهمانان نوروزی پیش بینی شده بود؛ گفت: در سال گذشته تعداد 35 هزار و 936 نفر در قالب 9 هزار 882 خانوار در مراکز اسکان استان پذیرش شدند.

هم چنین در این نشست اعضای کمیته اسکان نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهبود عملکرد ستاد اسکان ارائه کرده و در ادامه پیرامون پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی بحث و تبادل نظر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار