رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش اصفهان مطرح نمود :

لزوم ارائه راهکار برای رفع مشکلات و کمبود نیروی انسانی کانون ها

مشکلات فیزیکی، کمبود نیروی انسانی، به روز نبودن امکانات و تجهیزات و بی مهری نسبت به عوامل کانون های فرهنگی تربیتی نیازمند راهکارهای اساسی است.

کد مطلب: ۶۹۹۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان، شکری در مراسم تجلیل از مدیران و کارشناسان کانون های فرهنگی، تربیتی استان اصفهان اظهار کرد: متاسفانه آموزش و پرورش تاکنون موفق به رفع مشکلات کانون های فرهنگی تربیتی نشده است و بر همین اساس در طول سال های اخیر اقدام به مدیریت کردن مشکلات کرده ایم.
وی افزود: در تعریف کانون های فرهنگی، تربیتی باید گفت مرکزی است که با تاکید بر اجرای برنامه های گروهی، کاربردی و کسب مهارت ها در حوزه های فرهنگی، اعتقادی، ادبی، هنری و ... در ساعات اوقات فراغت دانش آموزان فعالیت می کند.
شکری با اشاره به ویژگی های کانون ها ادامه داد: تقویت کارگروه، تمرین جامعه پذیری، کسب تجربیات ارزنده و تولید فکر و اندیشه، ایجاد محیطی امن، سالم و جذاب که موجب انبساط روح و خاطر دانش آموزان شود.
رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر حقیقت موجود در کانون های فرهنگی تربیتی این است که مشکلات فیزیکی، کمبود نیروی انسانی، به روز نبودن امکانات و تجهیزات و بی مهری در خصوص مزایا و اضافه کار نسبت به عوامل کانون ها می باشد.
وی افزود: هر چند با همه این مشکلات، مدیران و عوامل کانون های فرهنگی تربیتی با ایثار خود چراغ اینگونه مراکز را روشن نگه داشته اند و فعالیت ها و ابتکارات خوبی در سطح کانون های استان در حال انجام است.
شکری عنوان کرد: در راستای تقویت کانون ها لازم است که مسیر ورود دانش آموزانن به کانون ها فراهم شود همچنین درک نیاز و استعداد دانش آموزان و مطابق با آن برنامه ریزی شود همچنین فعال کردن بخش خصوصی و استفاده از مشارکت آنان در قالب قرارداد اجاره، ایجاد تعامل بین دستگاهی و استفاده از امکانات و شرایط فعلی به بهترین شکل ممکن می تواند به رفع برخی از مشکلات کانون ها کمک کند.
وی تاکید کرد: در این جلسه از مدیران موفق و برگزیده کانون های فرهنگی تربیتی برتر استان در سال تحصیلی 96_95 با حضور سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار