دیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اعلام کرد؛

آغاز سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان با رویکرد مهارت آموزی

تهران (پانا) - مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی از آغاز سي‌وششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان با رویکرد مهارت آموزی در راستای تحقق اهداف سال اقتصاد مقاومتی خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۸۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، علي رمضاني با اشاره به قرار داشتن در سال اقتصاد مقاومتي؛ توليد واشتغال و در راستای تحقق بخشی به اهداف سند تحول بنیادین و همچنین تاكيد وزيرآموزش وپرورش مبني بر ضرورت مهارت آموزي دانش آموزان، از اجراي مسابقات فرهنگي هنري با رويكرد مهارت آموزي درسال تحصيلي جاري خبر داد و عنوان کرد: در مسابقات فرهنگی هنری سال جاری، از معاونت های پرورشي سراسرکشور خواسته ایم با تعامل بيش از پيش با معاونت های آموزش متوسطه، از تمام ظرفيت هاي هنرستان هاي فني و حرفه اي و دبيرستان هاي كاردانش در فرآيند اجرايي اين مسابقات بهره مند شوند.

وي ادامه داد: در این مسابقات مسیر حرکت دانش آموزان به سمت كارآفريني و اشتغال است ودر دستورالعمل های ابلاغی به استان ها براین مسئله تاکید شده است بنابراین مديران كانون های فرهنگی تربیتی و اردوگاه هاي سراسر كشور باید تمام ظرفيت خود را برای اجرای هرچه بهتر این مسابقات به کار گیرند.

رمضاني تفاوت مسابقات فرهنگي هنري امسال در مقايسه با سال هاي قبل را در رويكرد مهارت آموزي دانش آموزان دانست و تصريح كرد: با توجه به اهمیت این مسابقات از انجمن هاي اوليا و مربيان و خانواده ها انتظار مي رود دانش آموزان را به مشاركت در اين مسابقات تشويق وترغيب نمايند زیرا اين مسابقات علاوه بر تقويت روحيه مشاركت جویی و تعاون بین بچه ها، حداقل يك مهارت را به دانش آموزان شركت كننده مي آموزد.

مدير كل فرهنگي وهنري، اردوها و فضاهاي پرورشي خاطرنشان كرد: سي و ششمين دوره اين مسابقات از از اول دي ماه آغاز و تا پايان شهريورماه سال آينده ادامه دارد، بنابراين دانش آموزان علاقه مند پس از شركت در مرحله مدرسه در صورت كسب رتبه هاي برگزيده به مرحله شهرستان وسپس استان و در نهايت برگزيدگان اين مسابقات در مرحله كشوري كه معمولا در اردوگاه هاي ملي و در تابستان برگزار مي شود شركت خواهند كرد.

وي آمار شركت كنندگان را در سال تحصيلي گذشته بيش از 7 ميليون نفر اعلام و عنوان كرد: پيش بيني مي شود در سال جاري در مرحله آموزشگاهی بيش از ۸ ميليون دانش آموز در مسابقات امسال با هم به رقابت بپردازند.

رمضاني اظهار كرد: دانش آموزان براي ثبت نام در اين مسابقات بايد از طريق سامانه الکترونیکی همگام وبا هماهنگی معاونت پرورشی مدارس اقدام كنند .

وي ادامه داد: مسابقات فرهنگي و هنري امسال در قالب ۷۲ رشته و گرايش برگزار مي شود و دانش آموزان در مرحله آموزشگاه می توانند همزمان در چند رشته ثبت نام کنند اما در مراحل بعد تنها دريك رشته مي توانند شرکت کنند.

مديركل فرهنگي هنري، اردوها و فضاهاي پرورشي هدف اصلي برگزاري اين مسابقات راشناسايي و شكوفايي استعدادهاي دانش آموزان برشمرد و افزود: هنرهاي آوايي، نمايشي و فيلم كوتاه، هنرهاي دستي و تجسمي، ادبي و پژوهشي، رسانه، فضاي مجازي و كتابخواني از جمله رشته هاي اصلي مسابقات فرهنگي هنري ابلاغ شده به استان ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار