نخستین اجلاس ملی حقوق شهروندی

بطحایی: برقراری عدالت تحصیلی و آموزشی تحقق حقوق شهروندی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش احترام به حقوق شهروندی در بخش آموزش را از حقوق بنیادین انسان دانست.

کد مطلب: ۶۹۴۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، پیش از ظهر امروز سید محمد بطحایی در نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی در سالن اجلاس سران اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش یکی از بزرگترین وزارتخانه های دولت محسوب می شود که با همه مردم و شهروندان سروکار داشته و امروز بیش از 13 میلیون دانش آموز را تحت پوشش نظام تعلیم وتربیت قرار داده است.

وی بی توجهی به آموزش را بی احترامی به کرامت و شان انسان دانست وتصریح کرد: معتقدیم حق آموزش از حقوق بنیادین مردم و شهروندان بوده و است .

بطحایی برقراری و دایر شدن کلاس های درس در تمامی مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق محروم و حتی با حضور یک دانش آموز را از اقدامات مهم این وزارتخانه در دولت تدبیر وامید عنوان و خاطر نشان کرد: در برخی مواقع ممکن است به دلیل مشکلات بودجه ای و یا سایر موانع آنچنان که باید نتوانسته ایم ایده آل ها را تامین کنیم ولی همواره تلاش خواهیم کرد دراین دولت عدالت تحصیلی و آموزشی را برای تحقق حقوق شهروندی ایجاد و فراهم کنیم .

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درآموزش وپرورش در راستای تحقق منشور حقوق شهروندی گفت: تهیه دروس مرتبط با حقوق شهروندی در پایه‌های متوسطه اول و دوم وارائه آموزش موثر ازجمله این اقدامات است.

عضوکابینه تدبیر وامید از ارتباط خوب این وزارتخانه با مردم نظر اجتماعی، اقتصادی، سیاسی خبر داد و اظهار کرد: علیرغم مشکلات موجود این وزارت خانه تمام تلاش خود را برای تسهیل در آموزش و تحصیل همگان انجام خواهد داد، بنابراین گشودن درهای مدارس به سوی دانش آموزان غیرایرانی و تحصیل حدود پانصد هزار نفر کودک اتباع خارجی از دیگر دستاوردهای آموزش وپرورش است.

وی ادامه داد : آموزش وپرورش همچنین در حوزه منشور حقوق شهروندی، به تهیه دروس مرتبط با حقوق شهروندی با عناوینی مانند من حق دارم، حقوق شهروندی و ... در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم متوسطه اول پرداخته است.

وزیر آموزش وپرورش اظهارکرد: جذب 8000 مدرس آموزش خانواده،آموزش معلمان منتخب در کارگاه‌های آموزشی، نظارت و ارزیابی حضور مشاور در محاکم قضایی قبل از صدورحکم برای جوانان و نوجوانان، استفاده صحیح از فضای مجازی و آشنایی دانش آموزان متوسطه دوره دوم با منشور حقوق شهروندی ، ارتقاء و گسترش فعالیت‌های آموزشی در کانون‌های اصلاح و تربیت زندان‌ها از دیگر اقدامات این وزارتخانه بوده است.

وی گفت: طرح آموزش به دختران کم‌توان ذهنی و بازمانده ازتحصیل و همچنین افزایش پوشش تحصیلی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، ارائه کمک هزینه برای تهیه مواردی مانند سمعک و ... برای دانش‌آموزان نیازمند و راه اندازی سامانه یکپارچه مدارس و مراکز غیردولتی و اخذ مجوز تاسیس برای آنها از سایر اقدامات وزارت آموزش و پرورش بوده است .

بطحایی، آموزش مشاوران، مدیران و معلمان را در قالب کارگاه‌های آموزشی، تشکیل کمیته اهل سنت، تلاش برای آموزش زبان و گویش‌های محلی، تهیه و تدوین 55 عنوان کتاب حقوق شهروندی، طرح آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی، طرح بسته‌های بهداشتی و آموزشی برای دختران دانش‌آموز، جذب کودکان بازمانده از تحصیل که به مدرسه نیامده بودند و ارائه بودجه به کودکان کم‌توان و بهزیستی را از دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید عنوان کرد .

وزیرآموزش وپرورش درپایان گفت: با توجه به تاکید دولت تدبیر وامید و شخص رئیس جمهوری، موضوع توجه به حقوق شهروندی در این وزارتخانه با اهتمام و توجه ویژه ای پیگیری و دنبال خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار