معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز خبر داد:برگزاری دوره آموزش شهروندی در مدارس منتخب شهر تبریز

تبریز (پانا)- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری دوره آموزش شهروندی در مدارس منتخب شهر تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۳۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز خبر داد:برگزاری دوره آموزش شهروندی در مدارس منتخب شهر تبریز

حجت الاسلام حمیدی در آخرین جلسه هماهنگی مربیان مدارس جهت تدریس کتاب آموزش شهروندی در مدارس که با حضور معاونان آموزش و پرورش و همچنین مربیان برگزار شد، اظهار داشت: ۴۰۰ مربی از مربیان فرهنگسزاها، معلمان مدارس و کارکنان شهرداری آماده تدریس هستند و درفاز نخست فعلا ۸۰مربی به مدارس اعزام خواهند شد و درفازهای بعدی نیز بقیه مربیان تدریس خود را آغاز خواهند کرد تا بتوانند اهداف مشترک شهرداری و آموزش و پرورش را در تدریس این کتاب به دانش آموزان که آینده داران کشورمان هستند ارائه‌کنند.

وی افزود: طرح مشترک ما اجرای آموزش شهروندی برای دانش آموزان است و برای اولین بار در کشور رخ می دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز ادامه داد: در بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که بقیه کشورها بطور جدی به قضیه آموزش شهروندی ورود کرده اند و متاسفانه این نقصان در کشور ما وجود داشت.

وی ضمن اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در این بخش بسیار مهم اظهار داشت: شهرداری هزینه های کلانی برای برخی امورات انجام می دهد که بااموزش های مقدماتی میشود جلوی این هزینه ها را گرفت.

حجت الاسلام حمیدی گفت: یکی ازاین هزینه‌ها موضوع پسماند است و زباله طلای کثیف میگویند اما در کشور ما فقط کثیف بودن دارد و طلایی وجود ندارد چراکه آموزش هدفمند و جدی نداشته ایم و همچنان علی رغم برخی اقدامات صورت گرفته، در تفکیک و بازیافت مشکل جدی داریم.

وی افزود: یادربخش دیگر سالانه بیش از ۱۰۰نفر به دلیل عدم عبور از مکانهای خط کشی شده در تبریز فوت می کنند که با یک آموزش ساده و مقدماتی می شود.

حجت الاسلام حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن برشمردن بخشی از اهداف این کتاب یادآور شد: تلاش شده تا در سرفصل های آموزش عمومی واحترام به حقوق شهروندی، حمل ونقل و ترافیک، خدمات ایمنی و آتش نشانی، مدیریت پسماند، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، غنی سازی اوقات فراغت، گردشگرپذیری و توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست آموزش های لازم به دانش آموزان ارائه گردد.

وی افزود: باید فرهنگ گردشگرپذیر ی در میان شهروندان را بالا ببریم.

همچنین در این دیدار برخی از مربیان باتجربه نیز ضمن بیان نکته نظرات خود، بر ضرورت آموزش صحیح شهروندی به دانش آموزان مدارس و تجربه های خود در این زمینه تاکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار