استاندار اردبیل:

توسعه پایدار اردبیل در سایه تلاش نیروی انسانی کارآمد میسر است

استاندار اردبیل گفت: توسعه کارآمد و همه‌جانبه استان اردبیل منوط به استفاده از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و توانمندی است که می‌تواند در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

کد مطلب: ۶۹۴۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،اکبر بهنامجو در آئین نکوداشت مقام علمی پروفسور حسین شایقی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که یک شخصیت علمی برتر جهانی و ملی از استان اردبیل توانسته است به بالاترین جایگاه دست یابد که در این باب شایسته است قدر نیروهای ارزشمند فنی و مهندسی خود را بیشتر و بهتر بدانیم .

وی با بیان اینکه استان اردبیل در سایه علم و تربیت نخبگان و مفاخر و مشاهیر برجسته همواره تقش ممتاز و پیشتازی داشته است، خاطرنشان کرد: در تداوم چنین جایگاه ارزشمند ما به خود می‌بالیم که یک فردی از جنس مهندسان توانسته است به جایگاه بالای علمی در سطح جهانی و بین‌المللی دست یابد که برای استان اردبیل می‌تواند یک ذخیره ارزشمند در تربیت و تعالی نسل آینده محسوب شود .

استاندار اردبیل اضافه کرد: جامعه‌ای که با تکریم و احترام از چنین انسان‌های فرهیخته یاد کند قطعا جامعه‌ای رو به رشد و در مسیر تعالی خواهد بود و باید همواره از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی حمایت کنیم .

بهنامجو بیان کرد: در تحلیل و بررسی علل و عوامل توسعه کشورهای مختلف به این اصل انکارناپذیر پی می‌بریم که با آنکه آنها با تکیه بر نیروی انسانی توانمند، کارآمد، تحصیلکرده، فنی و در کنار همه آنها فردی که مزین به اخلاق و تربیت شایسته باشد می‌تواند زمینه‌ساز تحول در جوامع مختلف محسوب شود .

وی گفت: استان اردبیل نیز برای آنکه بتواند در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد باید به نیروی انسانی کارآمد و توانمند خود تکیه کند که نمونه آن را در تجلیل از شخصیت پروفسور شایقی مشاهده می‌کنیم که در عین توانمندی‌های علمی فردی متواضع و فروتن است که توانسته با این ویژگی‌های اخلاقی در قلب‌‌ها جای گیرد .

استاندار اردبیل با بیان اینکه با همکاری شورای فرهنگ عمومی و در راس این شورا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل سعی بر این است تا همواره از چهره‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی تجلیل و تکریم به عمل آید ادامه داد: قطعا در سال‌های پیش رو نیز نظیر چنین مراسماتی را برای شخصیت‌های تاثیرگذار استان شاهد خواهیم بود .

رئیس شورای اداری استان اردبیل اضافه کرد: ما در استان اردبیل با چالش‌ها، دغدغه‌ها و برخی نگرانی‌ها از باب توسعه کمی و کیفی روبرو هستیم که برای حل این دغدغه‌ها باید از ظرفیت نیروی انسانی علمی و توانمند بهره بگیریم تا زمینه توسعه و بالندگی همه‌جانبه استان اردبیل فراهم آید .

بهنامجو ضرورت حل مشکلات و موانع پیش روی تربیت نیروی انسانی کارآمد را در مجموعه آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی یادآور شد و بیان کرد: باید فضای آموزشی آرام، امن همراه با دغدغه کمتر را برای نیروی انسانی توانمند فراهم کنیم تا آنها با غنای معنوی و مادی بتوانند درست و شایسته برای توسعه و پیشرفت این استان تصمیم‌گیری کرده و حرکت کنند .

گفتنی است: پروفسور حسین شایقی در سال 1351 در یک خانواده مذهبی و عشایری در قشلاق اوچ‌قوئی شهرستان پارس‌آباد چشم به جهان گشود و بعد از تخصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در دوره کارشناسی در رشته مهندسی برق قدرت از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران فارغ‌التحصیل شد سپس در دوره فوق لیسانس از دانشگاه صنعتی امیرکبیر فارغ‌التحصیل شده و تحصیلات خود را در همین رشته در مقطع دکترا ادامه داد .

وی هم اکنون استاد تمام گروه مهندسی برق دانشکده فنی دانشگاه محقق اردبیلی است و از پایه‌گذاران مقطع کارشناسی ارشد و دوره دکترای مهندسی برق در این دانشگاه و دانشگاه آزاد واحد اردبیل محسوب می‌شود .

پروفسور شایقی علاوه بر تدریس در مسئولیت‌های مختلف مشغول به کار بوده به طوری که ای جمله این مسئولیت‌ها می‌توان ریاست بنیاد نخبگان استان اردبیل، ریاست انجمن انرژی ایران شاخه اردبیل، مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری اردبیل، مدیر امور فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و عضویت در کمیسیون‌ها، انجمن‌ها و کارگروه‌های مختلف را نام برد .

از مهمترین سوابق پژوهشی وی می‌توان به تالیف 8 عنوان کتاب تخصصی در زمینه مهندسی برق، انتشار بیش از 150 مقاله در مجلات معتبر علمی، ارائه بیش از 210 مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی و همایش‌های ملی و همچنین سردبیری و عضو هیئت تحریریه 10 مجله علمی و پژوهشی اشاره کرد که در سال‌های اخیر همواره به عنوان پژوهشگر نمونه استان اردبیل در حوزه فنی و مهندسی انتخاب شده و در زمره دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفته است . در مراسم تجلیل از این شخصیت علمی مدیران و مسئولان و مقامات عالی استان اردبیل حضور گرمی داشتند و با اعطای لوح سپاس و هدایایی از مقام علمی پروفسور حسین شایقی تجلیل کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار