رزاقی به پانا خبر داد

رشد 40 درصدی ثبت‌نام در مدارس شاهد/پرداخت کمک هزینه فرزندان شاهد

تهران (پانا) – مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش از رشد 35 تا 40 درصدی پیش ثبت‌نام‌ها در مدارس شاهد خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۲۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا رزاقی در گفت‌وگو با پانا، در خصوص فعالیت‌های کیفیت‌بخشی مدارس شاهد، اظهار کرد: برای کیفیت‌بخشی به فعاليت‌هاي آموزشی‌وپرورشي مدارس شاهد برنامه‌اي تنظيم و چارچوب خاصي در نظر گرفتیم که از اسفندماه سال 95 تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این چارچوب در حوزه‌های پرورشی، آموزشی و اجرایی است، ادامه داد: نگاه ما این است که سبک مدارس شاهد را منسجم کنیم این موضوع یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در زمینه کیفیت‌بخشی خواهد بود. سهم ارکان و بخش‌های مختلف در برنامه در نظر گرفته شده است.

تاکید بر افزایش کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها

رزاقی در اين خصوص افزود: در مرحله اول تمركز ما بر دانش‌آموزاني است که سال آینده وارد دوره دوازدهم می‌شوند، زیرا هم بحث امتحان نهایی و هم کنکور را دارند که با تقسیم کردن مديران استان‌‌های کشور به 7 قطب، به مدیران مدارس در یک کارگروه 2 روزه آموزش مي‌دهيم.

وی همچنين تصریح کرد: این برنامه با این نگاه اجرا مي‌شود که هیچ دانش‌آموزي در مدرسه شاهد وجود نداشته باشد تا از فرصت محدود خود کمال استفاده را نکند.

عملکرد مدارس شاهد ارزیابی می‌شود

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به این سوال که آیا مدارس شاهد درجه‌بندی می‌شوند، گفت: مدارس شاهد درجه‌بندی نمی‌شوند بلکه هر مدرسه متناسب با شرایط نسبت به خود ارزیابی عملکرد خواهد شد.

مشارکت‌های مردمی و کمک‌های بنیاد شهید

رزاقی همچنین در خصوص سرانه مدارس شاهد، بیان کرد: بنیاد شهید برای دانش‌آموزان طرح شاهد یعنی فرزندان شهدا، جانبازان 50 درصد به بالا و آزادگان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌کند.

وی اشاره کرد: مشارکت‌های مردمی و کمک‌های بنیاد شهید به دانش‌آموزان طرح شاهد به عنوان سرانه مدارس شاهد است.

دانش‌آموزان برتر در مدارس شاهد امتیاز ثبت‌نام دارند

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به این سوال که برای دانش‌آموزانی که در مدارس شاهد ثبت‌نام می‌کنند امتیازی قائل می‌شوید، افزود: آنچه به عنوان اساسنامه برای مدارس شاهد تعریف شده است، این مدارس برای بهبود کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان فرزند شهید، جانبازان 50 درصد به بالا و آزادگان تاسیس شده است.

رزاقی خاطرنشان کرد: به میزانی که ظرفیت مدارس شاهد اقتضا کند می‌توان دانش‌آموز گروه‌های دیگر جامعه ايثارگري و ديگر دانش‌آموزان عادي که از نظر تحصیلی دارای ویژگی‌های خاص هستند، مانند حافظان قرآن، دانش‌آموزان برتر در گروه‌های علمی و هنری، ثبت‌نام کرد.

وی همچنین اضافه کرد: براي هر يك از گروه‌ها امتيازي برای ثبت‌نام و ورود به مدارس شاهد در دستورالعمل ثبت‌نام مدارس شاهد درنظر گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: مدارس شاهد به لحاظ فرهنگی دارای ویژگی‌های خاص و شاخص هستند لذا خانواده‌های زیادی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان خود در این مدارس راغب هستند.

رشد ثبت‌نام در مدارس شاهد

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش‌وپرورش همچنین در خصوص میزان ثبت‌نامی‌های امسال در مدارس شاهد، گفت: امسال حدود 35 تا 40 درصد افزایش در پیش ثبت‌نام، ظرفیت کلاس‌ها و دانش‌آموزان داشتیم .

رزاقی بیان کرد: مدارس شاهد جز انتخاب‌های جدی و اصلی مردم است و هر دانش‌آموز برای ورود باید واجد شرایط متناسب با دستورالعمل ثبت‌نام باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار