اختصاص ساختمان برای دانش‌آموزان اتیسم در استان همدان

همدان (پانا) - ساخت یک باب ساختمان برای دانش‌آموزان اتیسم استان همدان در نظر گرفته شده و طي رایزنی‌ با سازمان نوسازی مدارس همدان قرار بر آن شد این موضوع در برنامه‌های سال جاری گنجانده شود.

کد مطلب: ۶۹۰۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، مصطفی خزاعی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به بخشی از موفقیت های آموزش و پرورش این استان، اظهار کرد: امسال معاونت سوادآموزی همدان رتبه دوم را در شاخص‌های سوادآموزی کسب کرده است.
خزاعی افزود: از زمان ثبت‌نام، در دوره‌های انتقال، تحکیم پوشش صد درصدی و در دوره سوادآموزی تا امروز پوشش 97 درصدی داشته‌ایم و تا مدت باقیمانده نیز همه افراد نیازمند سواد زیر پوشش قرار خواهند گرفت.
وی با بیان این که تفاهم‌نامه‌ای با مدیرکل زندان مرکزی داشتیم که بازماندگان از تحصیل از خدمات سوادآموزی بهره‌مند شوند، ابراز امیدواری کرد: زمانی را شاهد باشیم که هیچ بی‌سوادی در کشور وجود نداشته باشد.
خزاعی کسب رتبه برتر در جشنواره جابربن‌حیان را از جمله موفقیت های استان ذکر کرد و افزود: در اجرای موفقیت‌آمیز طرح «زندگی‌پژوهی» در سال تحصیلی گذشته موفقیت‌هایی به دست آوردیم.
وی همچنین با اشاره به کسب رتبه برتر کشور در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای در سال تحصیلی 96ـ95، تصریح کرد: افزایش سهم پوشش دختران و نیز کسب رتبه چهارم کشوری را می‌توان از دیگر افتخارات استان برشمرد.
وی با بیان این که سال گذشته رشد رشته علوم انسانی که از رشته‌های پایه‌ به حساب می‌آید از 29 درصد به 31.66 رسانده شد، گفت: در افزایش میانگین نمرات پایه سوم و پیش دانشگاهی از 12.57 به 12.79 ارتقا داشتیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اقداماتی که در خصوص مدارس شبانه‌روزی انجام گرفته است، یادآور شد: سال گذشته 60 نمازخانه تجهیز شد و امسال نیز تعداد 30 نمازخانه آماده تحویل است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
خزاعی با اشاره به اجرای «طرح بشری» در مدارس استان، اظهار کرد: این طرح باید با کمک سازمان مدیریت انجام می‌شد؛ هر چند که سازمان مدیریت پیگیر مسائل و موضوعات این مهم بوده و درصدد کمک به این طرح هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی به ویژه دانش‌آموزان اتیسم داشت و خاطرنشان کرد: ساخت یک باب ساختمان برای دانش‌آموزان اتیسم در نظر گرفته شده و طی رایزنی‌ با اداره کل نوسازی مدارس، قرار بر آن شد تا این موضوع در برنامه‌های سال جاری گنجانده شود.
خزاعی با بیان این که برای تأمین سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی مبلغ 140 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: قرار شد وسیله نقلیه خریداری و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار