رییس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی:

ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه نیازمند حمایت خیرین است

رییس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی در بحث ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه به حمایت ویژه شهرداری و شورای شهر نیازمندیم، ادامه داد: در زمینه های مختلف از جمله مدرسه سازی در کلانشهر تبریز همچنان چشم به راه خیرین هستیم.

کد مطلب: ۶۸۹۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، مریم خوشبخت در همایش شکوه همدلی به مناسبت روز جهانی معلولین در تالار اندیشه ائل گلی تبریز اظهار کرد: 11 نفر از دانش آموزان با نیاز های ویژه استان در سال تحصیلی گذشته درکنکور قبول شدند و 18 حکم قهرمانی ورزشی، 7 مقام دوم هنرهای آوایی و 7 مقام مسابقات فرهنگی وهنری از دیگر افتخارات دانش آموزان با نیازهای ویژه استان هستند.

وی بر آشنایی خیرین با این دانش آموزان و فارغ التحصیلان و جلب مشارکت های مردمی جهت ارایه خدمات بهتر تاکید کرد و ادامه داد: نیاز عمده این دانش آموزان و فارغ التحصیلان در حوزه های آموزشی، درمانی، توانبخشی، ایاب و ذهاب، مناسب سازی فضاهای آموزشی، فضای شهر و اشتغال است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: در زمینه توانبخشی و آموزش تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان همچون سمعک، عینک، ذره بین، تبلت، ام پی پلیر و بسیاری وسایل دیگر با کمک خیرین برای این بهشتیان روی زمین فراهم شد.

خوشبخت با بیان این که در بحث ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه به حمایت ویژه شهرداری و شورای شهر نیازمندیم، ادامه داد: در زمینه های مختلف از جمله مدرسه سازی در کلانشهر تبریز در محدوده ناحیه 4 برای ساخت مدرسه پیش حرفه ای پسرانه و مدرسه ابتدایی دخترانه ناشنوایان و در محدوده ناحیه 5 تبریز برای ساخت مدرسه ابتدایی در گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه همچنان چشم به راه خیرین است.

وی گفت: در زمینه مهارت آموزی با افتخار اعلام می کنم که فارغ التحصیلان مدارس ما با یاری معلمان توانمند، بسیار ماهر هستند اما جهت بهره وری بهینه از منابع و سرمایه ها می توان با کمک سرمایه گذار، کارگاه های حمایتی در مدارس متوسطه دایر کرد تا پیش زمینه ای برای ایجاد مهارت در اشتغال آن ها باشد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان از پیوند بین صنعت و آموزش و پرورش استثنایی در هفت همایش قبلی خبر داد و گفت: هم اکنون نزدیک به 20 نفر از فارغ التحصیلان مدارس شهر تبریز در شرکت ها و کارخانه های شهرک سلیمی مشغول به کار هستند.

در پایان این همایش از دانش آموزان با نیازهای ویژه که در کنکور 95 قبول شدند تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار