مدیرکل آموزش وپرورش مازندران

مدیران مدرسه رهبران نظام آموزشی باشند

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران با اشاره به اینکه مدیران مدارس باید رهبر نظام آموزشی باشند، گفت: «مدیران بر اساس برنامه عمل کنند و برنامه درازمدت تدوین کنند.»

کد مطلب: ۶۸۷۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سیدعلی قاسمی بعد از ظهر امروز در همايش آموزشی برنامه تعالی مدیریت مدارس استان مازندران در سالن اجتماعات بانک ملی بابلسر با بیان اینکه آموزش و پرورش یک نهاد تولیدی است و به تربیت انسانها می پردازد،اظهار کرد: «اهمیت مشاغل مختلف و کارهای تولیدی بایستی از دوران کودکی و مدرسه در بین دانش آموزان نهادینه شود.»

وی با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته، انسان‌های توسعه یافته دارند، گفت: «اصلی ترین کارکرد آموزش و پرورش تربیت انسانهای کارآفرین و خلاق است.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه مدیران آموزش و پرورش نظارت بیشتری بر رفتار و اخلاق خود و خانواده های خود داشته باشند، گفت: «مدیران باید بر مسائل نگاه اقتصادمحوری داشته باشند.»

قاسمی با بیان اینکه همه مدیران باید اطلاعات جامع از حوزه فعالیت خود داشته باشند، اظهار کرد: «رشد و توسعه بدون آموزش که توسعه علم و آگاهی است و بدون پرورش که تصحیح اخلاق و رفتار است، امکان‌پذیر نخواهد بود.»

وی با اشاره به اینکه مدیران مدارس باید رهبر نظام آموزشی باشند، گفت: «مدیران بر اساس برنامه عمل کنند و برنامه درازمدت تدوین کنند.»

قاسمی با بیان اینکه آگاهی از مسائل اجتماعی، تربیتی و آموزشی حوزه فعالیت، مدیران را در تصمیم گیری درست یاری می رساند،گفت: «مدیران خود را مجهز به علم روز کنند و با برنامه باشند.»

مهم ترین دستاورد برنامه تعالی کیفی سازی و استانداردسازی است

عظیم محبی در همايش آموزشی برنامه تعالی مدیریت مدارس استان مازندران در سالن اجتماعات بانک کشاورزی اظهار کرد: «وقتی از تدوین ماموریت با تاکید بر رویکرد جدید می گوییم مهم ترین ماموریت مدرسه بحث تربیت نسلی مومن،فکور و کارآفرین است.»

وی با بیان اینکه مدارس ما نباید تنها به آموزش صرف توجه کنند بلکه آموزش همراه با مهارت آفرینی است، گفت: «اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش به معنای تربیت نسلی کارآفرین است.»

مدیرکل دفتر آموزش دوره متوسطه با اعلام اینکه در برنامه تعالی مدارس را موظف به استانداردسازی کردیم، عنوان کرد: «برنامه تعالی یعنی فعالیتها در مدارس کیفی سازی شود.»

محبی با بیان اینکه فعالیت در مدرسه باید به رویکرد نوین تبدیل شود، اظهار کرد: «هر دانش آموز باید حداقل یک مسئولیت در مدرسه داشته باشد.»

وی با بیان اینکه کیفیت نتیجه خلاقیت و نوآوری است، گفت: «خلاقیت و نوآوری نیازمند مشارکت و کار تیمی است.»

برنامه تعالی مدیریت مدرسه در 627 مدرسه مازندران اجرا شد

اسفندیار نظری درهمايش آموزشی برنامه تعالی مدیریت مدارس استان مازندران در سالن اجتماعات بانک ملی بابلسر اظهار کرد: «آنچه در سند تحول بنیادین مطرح است نتیجه گیری نیست بلکه پرداختن به رویکردها است.»

وی با تاکید به رویکرد کسب دانش و کسب مهارت در زندگی عنوان کرد: «تعداد مدارس استان مازندران که برنامه های تعالی مدیریت را در سال گذشته اجرا کردند 324 مدرسه و در سال جاری این تعداد به 627مدرسه افزایش یافت.»

معاون آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه چهار مدرسه در سطح استان در روز ملی کیفیت رتبه ممتاز کشوری را کسب کردند، گفت: «هدف برنامه تعالی داشتن برنامه و با برنامه حرکت کردن است.»

نظری در پایان گفت: «قرار است برنامه تعالی مدیریت مدارس ما گواهینامه اتمام کیفیت از سازمان استاندارد کشور دریافت کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار