مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

رهبران آموزشی باید به مطالب و محتوای کتب درسی تسلط کافی داشته باشند

تبریز (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: رهبران آموزشی بایستی به مطالب و محتوای کتب درسی تسلط کافی داشته باشند.

کد مطلب: ۸۶۳۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
رهبران آموزشی باید به مطالب و محتوای کتب درسی تسلط کافی داشته باشند

جعفر پاشایی در دوره آموزشی راهبران جدیدالانتصاب در سالتحصیلی 97-98 در باشگاه فرهنگیان تبریز گفت: خداوند در قرآن کریم با بیان اینکه آیا کسانی که می بینند با کسانی که نمی بینند برابرند؟ آیا کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند برابرند؟ و..

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی افزود: آموزش ابتدایی استان در حوزه پیش دبستانی، پوشش تحصیلی و انسداد بیسوادی یکی از استانهای پیشتاز کشور است.

پاشایی داشتن علاقه، انگیزه، عشق و استفاده از تجربیات گذشتگان را گره گشای مشکلات پیش روی دستگاه تعلیم و تربیت بر شمرد.

این مقام مسئول در استان تصریح کرد: راهبر آموزشی بایستی همچون رهبری نقش هدایتگر و تسهیل کننده را داشته باشد.

پاشایی بیان داشت: "رهبری مدیریتی، رهبری درسی، رهبری تحولی، رهبری مشارکتی، رهبری تعاملی، رهبری اقتضائی و رهبری اخلاقی" جزو هفت ویژگی رهبران موفق است که بایستی سر لوحه کار راهبران آموزشی باشد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی تاکید کرد: رهبران آموزشی بایستی به مطالب و محتوای کتب درسی تسلط کافی داشته باشند.

وی خاطر نشان ساخت: رهبری تحولی به معنای اینست که به وضع مدجود قانع نبوده و بایستی دائما در حال تحرک و پویایی باشیم.

پاشایی عنوان کرد: رهبر موفق رهبری است که بتواند از مشارکت ایده های گوناگون و ظرفیت های درون و برون سازمانی نهایت استفاده را کند.

این مقام مسئول در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای ارتباطات است، افزود: موفق ترین مسئول، مجری، نویسنده و استاد و...کسی است که بتواند تعامل و ارتباط خود را با زیر مجموعه و اطرافیان بخوبی نگه دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی یاد آور شد: رهبری اقتضائی رهبری است که با توجه به زمان و مکان نسخه های گوناگون پیچیده و از تصمیمات یکنواخت بپرهیزد.

پاشایی با اشاره به اینکه تابلوی دین اسلام تاکید بر اخلاق محوری است، تصریح کرد: با خوش اخلاقی و انعطاف پذیری می توان بسیاری از چالش ها و مشکلات را حل کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر رعایت عدالت، مثبت نگری، هماهنگی، گره گشایی از مشکلات تاکید کرد.

کارگاه آموزشی دو روزه راهبران جدیدالانتصاب در سالتحصیلی 97-98 در باشگاه فرهنگیان تبریز با حضورمدیرکل آموزش و پرورش استان در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار