کوروش زارعی در مراسم افتتاحیه‌ «روایت عشق»:

هنر نقالی و پرده‌خوانی بستر خوبی برای پرداختن به فرهنگ علوی است

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درخصوص این رویداد فرهنگی هنری در مراسم افتتاحیه‌ آن گفت: برگزاری سوگواره پرده‌خوانی رضوی «روایت عشق» اتفاق پربرکتی است که باید برای برپایی این رویداد به آستان قدس رضوی دست‌مریزاد گفت.

کد مطلب: ۶۸۵۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، کوروش زارعی در مراسم افتتاحیه‌ اولین سوگواره‌ پرده‌خوانی رضوی «روایت عشق» در شهر مقدس مشهد اظهار داشت: دوسال پیش که حوزه هنری اقدام به برگزاری اولین جشنواره‌ پرده‌خوانی و نقالی غدیر (نقالان علوی) کرد فکر نمی‌کردیم استقبال مردمی تا این میزان و بیش از پیش‌بینی‌های ما انجام گیرد. این جشنواره به مناسبت دهه‌ ولایت و به بهانه‌ عید بزرگ غدیر برگزار شد که در سال دوم وسعت گسترده‌تری گرفت. نام این جشنواره را «نقالان علوی» گذاشتیم؛ چرا که معتقدیم هنر نقالی و پرده‌خوانی بستر خوبی برای پرداختن به زندگی ائمه‌اطهار(ع) و فرهنگ علوی است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ادامه داد: معتقدیم سوگواره‌ «روایت عشق» نیز در راستای اقدامات و اهداف نقالان علوی برگزار می‌شود که این‌بار دوستان ما در آستان قدس رضوی بانی آن شده‌اند. امیدوارم این حرکت با استمرار هرساله، فراگیری مداوم داشته باشد.

کوروش زارعی گفت: عرصه‌ فرهنگی را نمی‌توان یک‌تنه پیش برد. نهادهای فرهنگی باید دست به دست هم دهند تا با هم‌افزایی و همکاری اتفاقات بزرگ را رقم بزنند؛ مثل «روایت عشق» که با همراهی و همکاری آستان قدس رضوی و حوزه هنری برپا می‌شود.

گفتنی است اولین سوگواره پرده‌خوانی رضوی با همکاری و مشارکت موسسه‌ آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از 24 تا 28 آبان‌ماه هم‌زمان در مشهد، تهران، قم، شیراز، اصفهان، قزوین، کرمان، زنجان، اراک و همدان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار