رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری:

70 کودک بی‌سرپرست به خانواده‌های جایگزین در شهرری واگذار شد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: 70 کودک بی سرپرست در نیمه نخست سال جاری به خانواده های جایگزین واگذار شده است و 23 کودک نیز در فرآیند تحویل قرار دارند.

کد مطلب: ۶۸۱۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران، سید رحیم فاضلی نژاد در این رابطه اظهار داشت: سازمان بهزیستی در حمایت از کودکان بر اساس منشور پیمان نامه دفاع از حقوق کودکان اقدامات متنوعی را انجام می دهد و حمایت از کودکان بی سرپرست نیز در این راستا صوررت می گیرد.
وی با بیان اینکه شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) به عنوان مهمترین مرکز حمایت از کودکان بی سرپرست در این شهرستان فعال است ،افزود: این شیرخوارگاه با ظرفیت 120 کودک، هم اکنون پذیرای 190 کودک بی سرپرست است.
فاضلی نژاد در مورد چگونگی زندگی کودکان و نوجوانان در مراکز بهزیستی گفت: کودکانی که در مراکز ما زندگی می‌کنند تا 18 سالگی نگهداری می‌شوند و پس از آن دختران تا زمان ازدواج و ادامه تحصیل و پسران تا زمان خدمت سربازی و ادامه تحصیل مورد حمایت خواهند بود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در ادامه به ساماندهی کودکان کار و خیابان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: 185 کودک کار و خیابان در مرکز بعثت این شهرستان در شش ماهه نخست سال جاری پذیرش شده است که توسط 16 مددکار اجتماعی و یک پزشک خدمات رسانی می شود.
فاضلی نژاد گفت: ساماندهی کودکان کار تنها برعهده سازمان بهزیستی نیست و دستگاه های متولی این امر مانند شهرداری ،نیروی انتظامی و دادگستری باید در این زمینه همکاری بیشتری را داشته باشند.
18شایان ذکر است ، هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.
/خبرنگار: زهراروحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار