راه اندازی مراکز آموزش مهارت های بالینی ویژه زایمان طبیعی نیشابور

مدیر درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور از راه اندازی مراکز آموزش مهارت های بالینی ویژه زایمان طبیعی با برگزاری کارگاه آموزشی خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۰۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی . محمد شورورزی گفت: در راستای توانمندسازی و ارتقاء مهارت بالینی ارائه دهندگان خدمات زایمانی اعم از ماما، متخصصین زنان و ارتقاء کیفیت خدمات زایمان، بعنوان یکی از محورهای اصلی برنامه ترویج زایمان طبیعی از مجموعه برنامه های طرح تحول نظام سلامت، کار گاه آموزشی جهت اعضای هیئت علمی مامایی شاغل در دانشگاه دولتی و آزاد شهرستان، کارشناسان مسئول بخش زایمان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم و بیمارستان خیریه قمر بنی هاشم (ع) در دو گروه برگزار گردید.

وی ادامه داد: این کارگاه با هدف ارتقای سلامت مادر و نوزاد و افزایش کیفیت ارائه خدمات زایمان و بروز کردن مهارت بالینی پرسنل مامایی، مربیان بالینی مامایی، متخصصین زنان و زایمان کارگاهی آموزشی در دو روزکاری و دو گروه جهت فراگیران برگزار شد.

مدیر درمان دانشکده افزود: فراگیران در کار گاه تئوری و عملی و با تامین یک فضای آموزشی شبیه سازی شده با محیط بالینی که با استفاده از وسایل کمک آموزشی به پرورش مهارتهای بالینی پرداخته و در محیطی آرام و کنترل شده مهارتهای بالینی و ارتباطی را فرا گرفتند.

محمد شورورزی یادآور شد: آموزش مدرسین مراکز مهارت آموزی بالینی به شیوه) training of trainers) به عهده وزارت متبوع است و با تشکیل هسته آموزشی دانشگاهی و راه اندازی مراکز مهارت آموزی بالینی ویژه زایمان طبیعی،همه نیرو به تدریج آموزش خواهند دید. صدور گواهی شرکت در دوره جهت شرکت کنندگانی که دوره را با موفقیت به پایان رسانده اند توسط اداره مامایی وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

مدیر درمان دانشکده در پایان ضمن تشکر از واحد مامایی معاونت درمان در برگزاری این کارگاه خاطر نشان نمود: بررسی نتیجه اثر بخشیآموزشها از افراد شرکت کننده، با مشاهده عملکرد بالینی یا بوسیله چک لیست تهیه شده توسط اساتید و همکاران معاونت درمان دانشگاه ارزیابی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار