زایمان طبیعی ضامن سلامت مادر و نوزاد است

نیشابور (پانا ): عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی نیشابورگفت : براساس یافته های علمی، زایمان طبیعی ضامن و حافظ سلامت مادر و نوزاد است.

کد مطلب: ۸۰۲۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
زایمان طبیعی ضامن سلامت مادر و نوزاد است

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، زهره سالاری گفت: هدف نظام سلامت برخورداری تمام مادران با هر وضعیتی از سلامتی، پیش از بارداری، بارداری، حین زایمان و تا شش هفته پس از آن از خدمات اثر بخش و کار آمد مراکز خدمات بهداشت و درمان است و این خدمات بایستی به گونه ای باشد که پس از دوران حاملگی و زایمان دچار عارضه نشده و در صورت ابتلا به هر مشکلی، درمان مناسب و موثر دریافت کنند.

وی ادامه داد: اما به دلایلی نظیر ترس از درد زایمان طبیعی و مراحل آن، فرهنگ سازی غلط، تغییر نگرش به سمت تک فرزندی، مشغله های شغلی مادران باردار و سایر عوامل افراد به سمت انجام سزارین می روند که باعث مشکلات پیچیده خاص خود شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه و متخصص زنان و زایمان افزود: فواید زایمان طبیعی برای نوزادان شامل کاهش مشکلات تنفسی، تشکیل سیستم ایمنی قوی تر و بهتر، عملکرد بهتر سیستم قلبی و عروقی و گردش خون، کاهش دیابت نوع یک، کاهش آلرژی و حساسیتهای غذایی و از همه مهمتر افزایش بهره هوشی نوزادان می باشد.

زهره سالاری اضافه کرد: فواید زایمان طبیعی برای مادران شامل افزایش اعتماد به نفس، بر قراری ارتباط فوری بین مادرو نوزاد، کاهش خطر عوارضی نظیرعفونت، داروهای بیهوشی، خونریزی و کوتاه شدن دوره نقاهت و ... می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار