مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای اردبیل خبرداد:

نصب ۲۲۳ کنترل هوشمند و کنتور در چاههای آب استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای اردبیل از نصب ۲۲۳ مورد کنترل هوشمند و نصب کنتور فهام در چاه ‌های مصرفی آب استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۶۵۱۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، اصغر سلیمان زاده با اشاره به اینکه مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز همچنان با اولویت ادامه دارد‌، گفت: نصب ۲۲۳ مورد کنترل هوشمند و نصب کنتور فهام در چاه ‌های مصرفی استان و بهره گیری از ظرفیت اطلاع‌ رسانی و هماهنگی برای تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در اولویت برنامه های این شرکت قرار دارد .

وی گفت: در ماههای گذشته با مسدود کردن ۴۱۷ چاه غیرمجاز در این استان موفق به صرفه ‌جویی ۱۲ میلیون متر مکعب آب زیرزمینی شدیم .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای اردبیل به حفر ۴ هزار فقره چاه در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد چاه حفر شده ۵۳۱ چاه با ظرفیت ۹ میلیون مترمکعب غیرمجاز بوده که تاکنون نسبت به پر کردن ۴۱۷ مورد از این چاه‌ ها اقدام شده است .

سلیمان زاده اظهار کرد: با نشست ‌های مشترکی که با قضات، ائمه جمعه، روحانیون، نیروهای بسیجی، مراکز علمی و دانشگاهی، صدا و سیما، رسانه‌ها بهره‌برداران کشاورزی شده اهمیت موضوع تعادل‌ بخشی منابع آب زیززمینی در استان نهادینه می شود .

وی همچنین گفت : میزان بارش باران در سال زراعی جاری ۲۱ درصد به نسبت سال گذشته کاهش یافته و بارش ها در این مدت ۲۸۰ میلی متر به ثبت رسیده است .

سلیمان زاده افزود: روان آب‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته طوری که ۲ میلیارد مترمکعب آب سطحی و بیش از ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی کاهش یافته است .

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد مصرف آب از منابع سطحی و ۱۵ درصد منابع زیرزمینی است، گفت: ۹۲ درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی و ۸ درصد مابقی در بخش صنعت و شرب است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار