مصرف آب در استان اردبیل افزایش یافته است

اردبیل (پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اعلام کرد با توجه به کاهش ذخایر آب، میزان مصرف آب در استان افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مصرف آب در استان اردبیل افزایش یافته است

علی حیدری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در نشست هم اندیشی مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و سازمان جهاد کشاورزی استان و صدا و سیمای اردبیل با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت منابع آب استان و میزان مصارف در بخش های مختلف گفت: در سال های اخیر بر اثر تغییرات اقلیمی و مصرف بی رویه آب با کمبود شدید منابع آب مواجه شده‌ایم و باید راهکارهای علمی و فنی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای برون رفت از این وضعیت را عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه آبخوان دشت اردبیل با کسری شدید آب مواجه شده است، افزود: دشت اردبیل با کسری تجمعی ۷۸۰ میلیون مترمکعبی آب مواجه است و متاسفانه همه ساله به طور متوسط بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب به این کسری اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه ها و مراکز دانش بنیان برای ترویج مدیریت بهینه مصرف آب اظهار کرد: یکی از مهم ترین راهکارها برای عبور از چالش موجود همکاری و هماهنگی مستمر رسانه‌ها با بخش آب است.

حیدری در ادامه استفاده از تجارب کشورهای موفق در امر مدیریت مصرف را یادآور شد و گفت: با مشارکت دستگاه های اجرایی مربوطه در سطح استان و همدلی و همراهی مردم، در صورت تداوم خشکسالی می‌توان آمادگی لازم را در امر مدیریت مصرف آب ایجاد و عملیاتی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار