رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبرداد:

افزایش ۱۰ درصدی میزان صادرات در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:میزان صادرات در سه ماهه نخست امسال در سطح استان اردبیل نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۶۵۰۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، سیدحامد عاملی در دیدار با فرماندار شهرستان نمین اظهار داشت : میزان صادرات سه ماهه نخست امسال در سطح استان اردبیل نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است .

وی با بیان اینکه عمده صادرات که از گمرکات رسمی استان به ثبت رسیده است شامل محصولات کشاورزی و مصنوعات پلاستیک بوده است، گفت: سال گذشته بالغ بر ۵۶ میلیون دلار از محصولات تولیدی استان به کشورهای خارجی صادر شده بود .

عاملی افزود: استان اردبیل در زمینه‌های شیرآلات نفت و گاز، قطعات الکترونیکی خودرو، صنایع غذایی و ساختمان جزو تولیدکنندگان سرآمد منطقه خاورمیانه به حساب می‌آید و تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم صادرات این محصولات را از استان افزایش دهیم .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به حمات از واحدهای تولیدی و معدنی در استان اردبیل تصریح کرد: علاوه بر واحدهای صنعتی، از این پس واحدهای معدنی و تولیدی استان نیز می‌توانند از وام‌های رونق تولید استفاده کنند .

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تاکنون یک هزار و ۱۶۰ مجوز سرمایه‌گذاری صنعتی در استان اردبیل صادر شده است،گفت: این میزان مجوز معادل ۸۰ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در قبل از سال ۹۲ است .

عاملی در ادامه بیان کرد: در همین بازه زمانی بیش از ۳۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی در استان تکمیل شده و وارد چرخه صنعتی شده‌اند که خود این رقم معادل ۳۰ درصد کل طرح‌های قبلی بوده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار