رتبه یک کنکور ریاضی و فیزیک در گفت و گوی تفصیلی با پانا:

دنیای مجازی و کلاس کنکور وقت تلف کردن است/نرم افزار رشته مورد علاقه من

رتبه یک کنکور ریاضی و فیزیک از شهرستان تبریز استان آذربایجان شرقی معتقد است: استفاده از گروه های اجتماعی در فضای مجازی و کلاس های کنکور فقط وقت و زمان را تلف می کند.

کد مطلب: ۶۵۰۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد

دیروز، روز بسیار مهم برای خانواده هایی بود که دانش آموز کنکوری داشتند، روز گذشته نتایج کنکور سراسری سال 96 به صورت رسمی اعلام شد و دانش آموزان کنکوری نتیجه چندین سال تلاش خود را دریافت کردند و همه می دانیم نتایج کسب شده، بستگی مستقیم با تلاش دانش آموزان داشت، البته در کنار آن نباید نقش بی بدیل والدین در حمایت و پشتیبانی از کنکوری ها را فراموش کرد.
در این میان هستند دانش آموزانی که از ابتدا هدف خود را در کسب رتبه برتر و تک رقمی در کنکور خلاصه کرده اند و با تمام توان می کوشند تا قهرمان مارتن کنکور باشند. یکی از این دانش آموزان سخت کوش و با اراده صابر دین پژوه است، این دانش آموز مدرسه شهید مدنی ناحیه چهار تبریز توانست با کسب رتبه یک گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، قهرمان مارتن کنکور سال 96 باشد و اولین دیگری بر افتخارات شهر اولین ها بیافزاید.
بی صبرانه مشتاق ملاقات این قهرمان کوچک شهرم هستم تا راز موفقیتش را بدانم و اینکه چه کسانی او را در رسیدن به این موفقیت بزرگ همراهی کرده اند و حالا پس از پشت سر گذاشتن سد کنکور، در ادامه مسیر چه اهدافی دارد؟


در اولین برخورد متوجه سرخی چشمانش می شوم که حکایت از بی خوابی شبانه دارد، گویا تا صبح انتظار نتایج زحماتش را می کشیده است، خیلی آرام و با متانت حرف می زند. صابر فرزند دوم یک خانواده چهار نفری است پدر صابر «یعقوب دین پژوه»، دانشیار دانشگاه تبریز در رشته مهندسی منابع آب است و مادرش دبیر زیست شناسی و معاون فناوری یکی از مدارس تبریز.

وی در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار پانا به برخی سوالات در زمینه های موفقیت های تحصیلی پاسخ داد که در زیر می خوانیم:

پانا: لطفا خودتون رو معرفی کنید؟

صابر دین پژوه هستم و دوران متوسطه اول و دوم را در مدرسه شهید مدنی ناحیه چهار تبریز تحصیل کرده ام وتوانستم با معدل نهایی 19/96 فارغ التحصیل و به خواست خدا در کنکور سراسری سال 96، موفق به کسب رتبه یک رشته ریاضی فیزیک شدم.

پانا: مدت زمانی که برای مطالعه در خصوص کنکور داشتید چقدر بود؟

در روزهایی که به مدرسه می‌رفتیم روزانه 7-6 ساعت برای مطالعه وقت می‌گذاشتم. در روزهایی هم که مدارس تعطیل بود، ابتدا 11 ساعت مطالعه داشتم که رفته‌رفته و در این اواخر به 13 ساعت رساندم .

پانا: نظر خودتون رو در مورد کلاس های کنکور بفرمائید؟

من در هیچ‌یک از کلاس‌های متفرقه و کنکور شرکت نکردم چون با توجه به سطح علمی مدرسه‌مان، نیازی برای حضور در این کلاس‌ها احساس نکردم. به کنکوری‌ها هم پیشنهاد می‌کنم بیشتر خودشان برای موفقیت تلاش کنند، مطالعه کنند و وقتشان را در کلاس‌های کنکور هدر ندهند. فکر می‌کنم اگر کنکوری‌ها خودشان بخواهند، می‌توانند موفقیت بیشتری کسب کنند.

پانا: مطالعه برای کنکور را از چه زمانی آغاز کردید؟
با استفاده از تجربیات رتبه های برتر سالهای گذشته، مطالعه را از سال دوم دبیرستان آغاز کردم اما مطالعه بصورت جدی را از تابستان سال گذشته آغاز کردم .

پانا: استفاده شما از فضای مجازی چگونه هست؟

تاکنون در فضای مجازی و هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی حضور نداشتم و زمانی که کنکور دادم تازه می‌خواستیم گوشی تلفن همراه قدیمی‌ام را تعویض کنیم .

پانا: چه رشته ای را در نظر دارید انتخاب کنید برای ادامه تحصیل؟

شخصاً به رشته نرم‌افزار علاقه دارم اما فعلاً نتیجه قطعی را نمی‌دانم و باید کمی بیشتر تحقیق کنم. بااین‌حال احتمال انتخاب رشته نرم‌افزار دانشگاه صنعتی شریف زیاد است .

پانا: چه راه هایی برای مقابله با استرس و اضطراب کنکور پیشنهاد می دهید؟
راه های زیادی برای مقابله با استرس وجود دارد و کنکوری های می توانند با مطالعه کافی، مدیریت زمان و استفاده از مواد غذایی مناسب مانع استرس خود شوند.

پانا: چه کسانی در موفقیت شما نقش داشتند؟

فکر می‌کنم پس از لطف خدا و تلاش‌های خودم، خانواده‌ام با مهیاکردن شرایط، بیشترین نقش را در کسب این موفقیت ایفا کرده است. در پایان از مدیریت مدرسه تیزهوشان مدنی 1 تبریز هم تشکر می‌کنم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار