رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش فارس:

راه اندازی دو سامانه کلاس مجازی در فارس با هدف تداوم آموزش دانش آموزان در منزل

شیراز(پانا)_ رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس در سطح کشور و استان فارس و تعطیلی مدارس ، به منظور تداوم روند آموزش دانش آموزان ، دو سامانه مجازی در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۰۲۷۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی دو سامانه کلاس مجازی در فارس با هدف تداوم آموزش دانش آموزان در منزل

سعید امیری افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان فارس و تعطیلی مدارس ، به منظور تداوم برنامه های آموزشی دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی ، دو سامانه کلاس مجازی در اختیار مدیران مدارس در سراسر استان فارس قرار گرفته است.

امیری ادامه داد: نیما یکی از این سامانه های کلاس مجازی است که از مهر ماه سال جاری فعال شده و هم اکنون روزانه بین 10 تا 20 کلاس درس به صورت آنلاین در آن راه اندازی و فعال می شود.

او بیان داشت: این سامانه به آدرس اینترنتی https://vclass.farsedu.ir/nima/ توسط اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش فارس و با همکاری گروه های آموزشی استان راه اندازی شده است و قابلیت راه اندازی کلاس درس مجازی به صورت آنلاین برای هر مدرسه را دارد.

رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: مدیران مدارس در سراسر استان برای فعال کردن این سامانه می توانند درخواست خود را از طریق اداره محل خدمت خود به اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش فارس ارسال نمایند تا مراحل فعال سازی کلاس مجازی برای آنها انجام شود.

به گفته ی امیری از روز شنبه 10 اسفند ماه نیز ماژول کلاس مجازی در نرم افزار فارس آموز به آدرس http://farsamooz.ec.sums.ac.ir/ راه اندازی شده است و مدارسی که این اتوماسیون داخلی هوشمند را در اختیار دارند می توانند از آن برای برگزاری کلاس های مجازی استفاده نمایند .

رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: مدیریت هر دو سامانه یاد شده به دست مدیران مدارس خواهد بود و پس از تعریف کلاس مجازی ، دانش آموزان می توانند با ورود به این کلاس ها، به صورت آنلاین از آموزش های آن بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار