رئیس انجمن سازندگان شهر تهران درگفت وگو با پانا مطرح کرد:

کم کاری شهرداری ها در نظارت بر کیفی بودن ساخت و سازها

رئیس انجمن سازندگان شهر تهران گفت : متاسفانه شهرداری در سالهای اخیر هیچ گونه همکاری با سازمان نظام مهندسی در خصوص بهبود کیفیت ساخت نداشته است و مجوزها و پایان کارهایی صادر شده که درآن استانداردها به درستی رعایت نشده است .

کد مطلب: ۶۴۹۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد

شهاب سعادت نژاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص کیفیت ساخت ساختمان ها در سالهای اخیر گفت : سرمایه های میلیاردی در ساختمانهایی هزینه شده است که شناسنامه فنی ندارند ونظارت کافی بر اجرای ساخت آنها صورت نگرفته است .

رئیس انجمن سازندگان شهر تهران خاطرنشان کرد: ناظر حداکثر در طول اجرای یک پروژه 10 بار به یک ساختمان سر می زند اما کار اصلی را پیمانکاران و اکیپ اجرایی انجام می دهند بنابراین همه آنها باید دارای کارت مهارت فنی باشند و سرپرست کارگاه نیز باید دارای صلاحیت باشند که کارت فنی را مطابق قانون ادارات کار و برای مهندسان و کاردان ها وزارت راه و شهرسازی صادر می کنند .

رئیس انجمن سازندگان شهر تهران تاکید کرد : این شهرداری ها هستند که باید جلوی این گونه ساختهای غیراصولی در مراحل ساخت را بگیرند .

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از مصالح ساختمانی مانند یونولیت ها از استاندارد لازم برخوردار نیستند ،گفت : بحث استاندارد مصالح ساختمانی بسیار حائز اهمیت است اما در کشور ما اکثر تکنولوژی ها زمانی که از چرخه تولید خارج می شوند به کشور ما ورود پیدا می کنند که بحث اصلی آن به نبود سازنده دارای صلاحیت مرتبط است و وقتی سازنده از صلاحیت لازم برخودار نیست تفاوت میان میلگرد چینی و ایرانی یا سایر مصالح را از هم تشخیص نمی دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار