سرمایه های درخاک رفته، املاک خاک خورده

کرج (پانا)- وجود خانه های روشن اما بی سکنه و سرمایه های راکدی که فریاد می‌زند، ساخت و سازهای بدون کارشناسی، عواقب نامعلومی را برای ساختمان های مناطقی از کشور رقم زده است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه های درخاک رفته، املاک  خاک خورده

بخاطر افزایش قیمت ها مردم توان خرید ندارند، در نتیجه بازار به رکود کشیده می‌شود. در بعضی مناطق نیز عرضه از تقاضا بیشتر است، مثل ساختمان هایی که بدون فایده در برخی مناطق ساخته شده و رها می شوند و جمعیت کمتر از تعداد ساختمان های بنا شده است و به دلیل کمبود امکانات منطقه ای، کسی راضی به سکونت در آن خانه ها نیست، در صورتی که این انرژی و سرمایه های در خاک نشسته می توانست در مسیر کمک به جامعه و مردم نیازمند استفاده شود. همچنین ساختمان‌های نیمه کاره که به علت داشتن مشکلات با شهرداری یا مالکیتی، مالی و..... ساخته و نیمه‌کاره رها شده اند، می‌توانست با برنامه ریزی بهتر در مکان های مورد نیاز ساخته و مفید فایده قرار گیرند. در این صورت، چنانچه موانع مالی از پیش رو برداشته شوند گوشه ای از این مشکلات بزرگ حل خواهند شد.

در واقع با راهکارهای موجود می‌توان صنعت ساخت و ساز و انبوه سازی که جزء صنایع مادر است و اکثر مشاغل مربوط به خود را به حرکت در می‌آورد را در مسیر موفق سوق داد و با تدابیری که می توان اندیشید، ساخت و سازها را به شکل سازمان یافته تر بنا کرد تا شاهد معضل بزرگ هدر رفت سرمایه های کلان و بی خانمانی اقشار مختلف در جامعه نباشیم.

دانش آموزان خبرنگار: فاطمه خرم جا - آتوسا هشترود دهلان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار