همایش سبک زندگی در شهر مودبرگزارشد

همایش سبک زندگی (عفاف و حجاب) در دبیرستان آمنه شهر مود برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۲۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی در این مراسم محمد حسینی رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)شهر مود گفت:پوشش معرف شخصیت زن مومن است و موجب میگردد که افراد لاابالی جرات نکنند و به او جسارت کرده و به دید هوسرانی به او بنگرد

وی افزود :در مورد حجاب در قرآن کریم این چنین امده است که زنان مومن برا ی اینکه مورد آزاد افراد هرزه قرار نگیرند ،به گونه ای خود را بپوشانند که زمینه ای برای بی حرمتی به آنها فراهم نگردد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه گفت: عفاف و حجاب دو ارزش اخلاقی در جامعه بشری بویژه جوامع اسلامی است که همواره در کنار هم و گاه به جای هم به کار رفته اند .

حسینی گفت :عفاف و حجاب در رفتار فاطمه(س)نمود کاملی دارد که با افتخار میتوان گفت که در میان زنان جهان حضرت فاطمه زهرا(س)بسیار پاکدامن و عفیف بودند ود طول زندگی خویش ،در خانه و خانواده وروابط اجتماعی تجسم عینی حیا و عفاف به حساب می آمدند.

علیرضا رمضانی بخشدار شهر مود در رابطه با عفاف و حجاب ضمن تشکر از مردم شهر مود گفت: برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه باید ابتداپایه های اعتقادی و بینش افراد را نسبت به این موضوع محکم کنیم و این یعنی نهادینه سازی باورهای درست و فرهنگ سازی دقیق .بنابراین تهدید و اجبار،هیچ گاه به عنوان اولین راهکار،اثر بخش نخواهد بود..

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین فلسفی راد امام جمعه شهر مود باتوجه به اهمیت حجاب برتراز قرآن به سوره نور اشاره کرد و افزود اگر زنان جامعه حجاب را رعایت کنند جامعه از لحاظ امنیت روانی تامین خواهد شد ود سایه حجاب است که جایگاه زنان مشخص می گرددو از نقشه های دشمن جهت تخریب وجهه زنان در جامعه برهنگی و ترویج برهنگی است.

در پایان این از بانوان برتر حجاب تقدیر و مراسم سوگواری حضرت زهرا با همکاری دبیرستان آمنه برگزار شد.

خبرنگارپانا:مرضیه شفیعی تبار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار