واگذاری زمین رایگان برای ساخت نيروگاه برق در شهرک‌های صنعتی مازندران

مديرعامل شركت شهرک‌های صنعتی مازندران از واگذاری رايگان تا سقف 2 هزار مترمربع زمين به‌منظور احداث نيروگاه برق با مقياس كوچک در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۹۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران،‌ سيد مصطفی موسوی گفت: اهميت انرژی در حال حاضر جزء رويكردهاي دولت قرار دارد و يكي از مسائل مهم هر كشور در جهت توسعه اقتصادی، اصلاح و استفاده بهينه از منابع موجود انرژی است.

مديرعامل شركت شهرک‌های صنعتي مازندران با اشاره به ساخت نيروگاه برق با مقياس كوچك اظهار داشت: يكي از راه‌حل‌های مصرف بهينه و كاهش تلفات برق، نزديك نمودن نقاط توليد برق به مصرف، به‌منظور تأمين برق پايدار، كاهش خاموشي و تلفات، افزايش راندمان و بهره‌وری بالاتر اقتصادي است.

موسوی تصريح كرد: ساخت نيروگاه برق با مقياس كوچك نياز به سرمایه‌گذاری بالايي ندارد فلذا توسعه مشاركت بخش خصوصي را فراهم می‌سازد و زمان كوتاه ساخت و احداث اين نيروگاه از ديگر مزیت‌های آن است.

وی با اشاره به انعقاد 11 قرارداد ساخت نيروگاه برق با مقياس كوچك در شهرک‌های صنعتي مازندران خاطرنشان كرد: كاهش هزینه‌های انرژي و تلفات شبكه انتقال و توزيع، كاهش آلاینده‌ها، قابليت راه‌اندازی در شرايط اضطراري و پاسخ زماني سريع را می‌توان از مهم‌ترین مزیت‌های ساخت نيروگاه برق با مقياس كوچك برشمرد.

مديرعامل شركت شهرک‌های صنعتي مازندران بيان داشت: تاكنون 31765 مترمربع زمين در شهرک‌ها و نواحي صنعتي به‌منظور احداث نيروگاه برق با مقياس كوچك به‌صورت رايگان به سرمایه‌گذاران واگذارشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار