رئیس انجمن تولید کنندگان مرغ گوشتی درگفت وگو با پانا:

افزایش اندک قیمت مرغ به معنای گرانی نیست

رئیس انجمن تولید کنندگان مرغ گوشتی گفت : قیمت مرغ نسبت به هفته های گذشته اندکی افزایش یافته اما به معنای گرانی نیست و تا رسیدن به قیمتی که تولیدکنندگان را از حاشیه منفی سود خارج کند فاصله معنادار وجود دارد .

کد مطلب: ۵۹۷۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد یوسفی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا با تاکید بر عقب ماندن قیمت گوشت مرغ در مقابل سایر گوشت ها گفت : قیمت گوشت قرمز و ماهی در مقابل مرغ افزایش قابل ملاحظه ای داشته و این درحالی است که سه سال پیش بهای گوشت مرغ برای عرضه در بازار حدود 7 هزار و 500 تومان تعیین و به تایید مسئولان وزارت جهاد کشاورزی رسیده بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مرغداران تولیدات خود را با زیان به بازار عرضه می کنند ،افزود: قیمت مرغ در بازار 6 هزار و 480 تومان است و جا دارد که قیمت ها لااقل به قیمت 7 هزار و 500 تومان تعیین شده در سه سال پیش برگردد .

رئیس انجمن تولید کنندگان مرغ گوشتی عنوان کرد: تعیین قیمت ها در این بازار با عرضه و تقاضاست و تولید بیش از نیاز بازار است و چون محدودیت صادرات به دلیل وجود آنفولانزا نیز اعمال شده بازار با مازاد عرضه مواجه است .

وی با تاکید براینکه تولید کنندگان باید از حاشیه زیان خارج شوند ، بیان کرد: سه سال پیش قیمت جوجه 800 تومان بوده است و امسال اکثر مرغداران جوجه را 2 هزار 400 تا 2 هزار و 800 تومان خریداری کرده اند اما این افزایش قیمت عاملی برای افزایش قیمت مرغ نشده است به این دلیل که عرضه مرغ در بازار با مازاد مواجه است و کاهش قدرت خرید برخی از اقشار جامعه نیز موجب کاهش تقاضا شده است .

یوسفی خاطرنشان کرد: نسبت به سایر مواد پروتئینی مشابه قیمت مرغ افزایش قیمتی نداشته و در حالی که گوشت قرمز در یک سال گذشته با افزایش قیمت قابل توجه مواجه شده است قیمت گوشت مرغ ثابت مانده است .

وی با بیان اینکه در گذشته قیمت گوشت مرغ 50 درصد بهای گوشت قرمز بوده است ، تصریح کرد: قیمت گوشت قرمز درحال حاضر 7 برابر نرخ گوشت مرغ است البته قیمت مرغ نسبت به هفته های گذشته اندکی افزایش یافته اما به معنای گرانی گوشت نیست و تا رسیدن به قیمتی که تولیدکنندگان را از حاشیه منفی سود خارج کند فاصله معنادار وجود دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار