وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ایستگاه نخست حرکت به سمت قله توسعه کشور،دانشگاه فرهنگیان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشکل بنیادی کشور ما اقتصادی، سیاسی و مسائل اجتماعی نبوده، بلکه مسائل فرهنگی است.

کد مطلب: ۵۹۶۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ سیدرضا صالحی امیری در چهارمین همایش بالندگی حرفه ای کارشناسان نظارت ارزیابی و مدیران گروههای آموزشی دانشگاه فرهنگیان افزود: حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی متاثر از چالش ها و مسائل عرصه فرهنگی است.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان باید قدر مهرمحمدی سرپرست این دانشگاه را که یک سرمایه ارزشمند است، بداند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که نظام آموزشی در تحول سیاسی چه نقشی می تواند ایفاء کند؟ اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش چهار کارکرد مهم دارد که نخستین آن انسجام بخشی است.
وی با بیان اینکه زیر ساخت توسعه باید از فرهنگ آغاز شود، اضافه کرد: ایستگاه نخست حرکت به سمت قله توسعه کشور آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان است.
صالحی امیری با اشاره به وجود قوم ها و نحله های فکری متعدد در ایران گفت: ساختار سیاسی در ایران ارگانیک بوده و برمبنای باورها است.
وی با بیان اینکه ساختار برای بقاء و استمرا حیات خود نیاز به انسجام دارد تصریح کرد: امام خمینی (ره) در اندیشه های خود به دنبال انسجام بود و اندیشه های ان بزرگوار پاسخگوی تمام نیازهای جامعه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر انسجام به عنوان نخستین کارکرد آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان رسالت هدایت حرکت به سمت قله های تعالی و توسعه با حفظ تنوع جامعه و فرهنگ های قومی محلی را دارند.
وی الگوی کاربردی برای ایجاد انسجام در کشور را الگوی کثرت و جامعه متنوع در ایرانی واحد برشمرد.
صالحی امیری با بیان اینکه در سالهای اخیر اقدامات خوبی در زمینه ایجاد وحدت و انسجام در کشور انجام شده است، اضافه کرد: ادامه حیات سیاسی کشور به بقای انسجام آن بستگی دارد.
وی گفت؛ دومین شاخصه مهمی که باید آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در دستور کار خود داشته باشند، هویت بخشی به عنوان نگهدارنده بقای جامعه بوده؛ جامعه بدون هویت دچار سرگشتگی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران، اسلام، پرچم و زبان فارسی، امام و مقام معظم رهبری و انقلاب هویت ما هستند، خاطر نشان کرد: کارکرد و رسالت دیگر نهاد آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان سازگاری است.
وی با بیان اینکه نباید درباره نهاد دانشگاه فرهنگیان سلایق شخصی اعمال شود، ادامه داد: هر جامعه اخلاقی، دارای ویژگی سازگاری بوده و رسالت اصلی ایجاد سازگاری بر عهده ی دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش است. آنهایی که برای دانشگاه فرهنگیان جایگاه شایسته ای را که باید قائل نیستند در واقع به این دانشگاه جفا کردند.
صالحی امیری کارکرد چهارم دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش را شخصیت آفرینی دانست و گفت: شخصیت مقوله بسیار مهمی است.
وی با بیان اینکه فرد و جامعه متشخص محصول درخت آموزش و پرورش است افزود: جهت گیری جامعه متشخص به سمت تعالی و پیشرفت است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم ارزیابی و سنجش تحقق و عدم تحقق کارکردهای دانشگاه افزود: برای رسیدن به کارکردهای این دو نهاد باید تمامی منابع ممکن را به این سمت سوق دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار