درخشش دانش آموزان کرمانی در سومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دانش آموزان کرمانی با کسب «یک رتبه اول» و «دو رتبه سوم» در سومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران خوش درخشیدند.

کد مطلب: ۵۵۶۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا از کرمان،محمد محسن بیگی با اعلام این خبر افزود: « بهار نیک طبع» دانش آموز مدرسه پرورین اعتصامی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان با همکاری پژوهش سرا های نواحی یک و دو کرمان در محور زیست فناوری و سلامت با ارائه طرح « بررسی تاثیر نانو کامپوزیت مغناطیسی روی اکسید جهت درمان سوختی» موفق به کسب «رتبه اول» این جشنواره شد.
وی تصریح کرد: « زهرا مبین» و « نیره فتحی» دانش آموزان مدرسه فرزانگان شهربابک نیز «رتبه سوم» این جشنواره را در محور زیست فناوری و کاربردهای امنیتی- پلیسی با ارائه طرح « نقش دی ان ای در جرم شناسی» کسب کردند.
محسن بیگی ایجاد انگیزه بین دانش آموزان ومعلمان برای شناخت زیست فناوری، معرفی مدل های موفق ترویجی دانش آموزی آزمون شده وزمینه سازی توسعه آن در سطح کشور، معرفی پژوهش سراها ومدارس به عنوان مراکز مورد حمایت ستاد برای شکل گیری فعالیت های پژوهشی دانش‌آموزی با توجه به تاکید بر رویکرد پژوهش محوری در ترویج زیست فناوری و ایجاد ارتباط بین نهادهای دانش آموزی و نهادهای پژوهشی وصنعتی در حوزه زیست فناوری از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فعالیت 31 پژوهشسرا در شهرستان ها و مناطق استان گفت: نقش پژوهشسرا های دانش آموزی در موفقیت دانش آموزان در زمینه های پژوهشی، آزمایشگاهی و عملی انکار ناپذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار