صنایع و واحدهای خدماتی استان برای شرکت در جشنواره صنعت سبز پیشقدم شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در نشست با صاحبان صنایع و واحدهای خدماتی استان همدان از آنها خواست تا برای شرکت در جشنواره انتخاب صنایع و واحدهای خدماتی سبز پیشقدم شوند.

کد مطلب: ۵۳۱۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از همدان ، هدف از انتخاب صنایع و واحدهای خدماتی سبز ایجاد نگرش زیست محیطی در بین صاحبان این واحدها برای توجه به موضوع حفاظت از محیط زیست و ایجاد رقابت سازنده در بکارگیری اصول حفظ محیط زیست در جریان تولید و نیز تشویق و قدردانی از مدیران واحدهای صنعتی و خدماتی در راستای جلوگیری از صدمات زیست محیطی است.
محمدی اظهار کرد: معیارهای انتخاب در جشنواره واحدهای صنعتی و خدماتی سبز که دی ماه سال جاری به صورت ملی برگزار می شود، شامل عدم قرارگیری نام واحد در فهرست صنایع آلاینده، مدیریت بازیافت مواد زائد، جایگزینی انرژی های پاک، سازگاری با فرایند تولید پاک، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه حامل های انرژی و افزایش بهره وری در مصرف انرژی، ارتقای سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد و کاستن اثرات منفی و ضایعات صنعت بر محیط زیست و ... است.
وی بیان کرد: از جمله دستاوردهای تندیس صنعت سبز برای صاحبان صنایع افزایش تمایل مصرف کنندگان به استفاده از تولیدات داخلی، کاهش تولید مواد آلاینده، صرفه جویی در مصرف منابع و کاهش تولید مواد آلاینده، ورود به بازارهای جهانی و فروش بهتر محصولات تولیدی و کسب جایگاه مطلوب نزد مردم و مسئولان است.
وی با بیان اینکه تندیس زرین به واحدهای برگزیده صنایع سبز و تندیس نقره ای به صنایع سبز اهدا خواهد شد اظهار کرد: سال گذشته جشنواره صنعت سبز نتایج خوبی برای مردم استان همدان به ارمغان آورد و با وجود فقر صنعتی استان در میان 20 واحد منتخب، دو واحد صنعتی همدان به عنوان واحدهای صنعتی سبز کشور معرفی شدند و امیدواریم این موفقیت ها در سال جاری نیز تکرار شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه های استان همدان داشتن نیروهای انسانی توانمند و فرهیخته است و با استفاده از این پتانسیل ها می توانیم در راستای حفاظت از محیط زیست از صنایع دوستدار محیط زیست نیز حمایت کنیم.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست در زمستان سال جاری گفت: سال گذشته استان همدان و صنایعی که در این نمایشگاه حضور یافتند عنوان غرفه برتر را کسب کردند و انتظار داریم در سال جاری صنایع و واحدهای خدماتی استان با قوت بیشتری در این نمایشگاه حضور یابند.
در این نشست رضا دانش پژوه معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان همدان به تبیین فرایند ثبت نام واحدهای صنعتی و خدماتی سبز پرداخت و مدیران برخی صنایع استان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در این خصوص پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار