مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی در گفت و گو با پانا:

15 میلیون متر مکعب آب در رودخانه قمرود رهاسازی شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: امسال 15 میلیون مترمکعب آب از سد کوچری و گلپایگان در رودخانه قمرود برای استفاده کشاورزان رها سازی شده است.

کد مطلب: ۵۲۱۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد

عزت الله آمره ای در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: نهرهای منشعب از رودخانه قمرود دارای حقابه هستند، اما در اثر خشکسالی، این رودخانه به تدریج خشک شده و شهروندان بر مالکیت بخشی از حقابه سد گلپایگان ادعا دارند که این موضوع قابل بررسی است.

وی ادامه داد: امسال 15 میلیون متر مکعب آب از سد کوچری و گلپایگان در رودخانه قمرود برای استفاده کشاورزان رها سازی شده است که پیشنهاد کشاورزان رها سازی آب در فواصل زمانی بیشتر است که این موضوع پیگیری می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت چاه های غیرمجاز بیان کرد: قانونگذار در خصوص چاه های غیرمجاز تلکیف را مشخص کرده که براین اساس چاه های غیرمجاز حفر شده بعد از سال 85 توسط مراجع قضایی مسدود می شود و چاه های دارای اضافه برداشت هم موظف به نصب کنتورهای حجمی هستند و از اضافه برداشت آنها هم جلوگیری می شود.

آمره ای ابراز داشت: حدود 17 نهر در رودخانه قمرود شهرستان محلات وجود داشته که در مجموع میزان حقابه آنها حدود هزار لیتر برآورد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار