معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم عنوان کرد؛

جزئیات فیش حقوقی مسئولان وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: در سال گذشته 110 هزار برنامه فرهنگی در دانشگاهها انجام شد كه این برنامه ها با محوریت تشكل های دانشجویی، انجمن های علمی و كانون های فرهنگی صورت گرفته است.

کد مطلب: ۵۱۱۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید ضیاء هاشمی امروز در نشست خبری اظهار داشت: حجم بالای فعالیت های فرهنگی در دانشگاهها علیرغم بودجه محدودی است كه در حوزه فرهنگی در اختیار ستاد وزارت علوم است كه همواره این بودجه كمتر از 20میلیارد تومان و تخصیص آن كمتر از 15 میلیارد تومان بوده است و این در حالی است كه مجموع بودجه دستگاههای فرهنگی كشور حدود 4هزار میلیارد تومان است.

وی با تاكید براینكه برنامه وزارت علوم برای انجام فعالیت فرهنگی در دانشگاهها جلب مشاركت دانشجویان است گفت: از زمان استقرار دولت یازدهم تاكنون تعداد انجمن های علمی بین 30 تا 70 درصد رشد داشته اند و هرساله جشنواره فعالیت ها و دستاوردهای انجمن های علمی با عنوان "رویش" به صورت منطقه ای و ملی برگزار شده است و یك جریان علمی پویا را در سطح دانشگاههای كشور ایجاد كرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینكه در در دولت یازدهم تعداد نشریات دانشجویی نیز رشدی 40 درصدی را نشان می دهد، گفت: برگزاری جشنواره سراسری نشریات دانشجویی از برنامه های شاخص وزارت علوم در این حوزه بود كه با رقابت بین 14000 اثر دانشجویی در دانشگاه تهران برگزار شد در حالی كه چندین سال برگزاری این جشنواره متوقف شده بود.

وی تشكیل اتاق های فكر استانی را از برنامه های فرهنگی جدید وزارت علوم در دولت یازدهم دانست كه با مشاركت نخبگان و دانشگاهیان در دانشگاههای مادر استانها برگزار می شود و تاكنون 200 جلسه كارشناسی توسط این اتاق ها برگزار شده و گزارش های مهمی به مقامات ارشد ملی و استانی ارائه شده است.

هاشمی برنامه نهضت رضوی را برنامه ابتكاری و شاخص فرهنگی دانشگاهها در دولت یازدهم اعلام كرد كه در قالب جشنواره های علمی فرهنگی رضوی و اردوهای رضوی برگزار می شود و تعداد این جشنواره ها از 16 جشنواره به 29 جشنواره افزایش یافته است كه در قالب های هنری، ادبی، پژوهشی و با محوریت 29 دانشگاه و مشاركت همه دانشگاههای كشور در حال انجام است.

وی زمینه سازی برای رشد تشكل های اسلامی و انقلابی را اولویت وزارت علوم دانست و گفت: در دولت یازدهم میزان حمایت مالی از تشكل های انقلابی2/5برابر شده است و تعداد تشكل های دانشجویی 15 درصد و تعداد انجمن های علمی 50 درصد رشد داشته است.

هاشمی مشاركت گسترده دانشجویان در اردوهای رضوی بویژه توسط دانشجویان اهل تسنن و اقلیت های دینی، حضور گسترده در مراسم اعتكاف و جشنواره های قرآنی را نشانه تعمیق فرهنگ اسلامی در دانشگاهها دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان براینكه رعایت اسناد بالادستی مخصوصا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اسلامی شدن دانشگاهها مورد تاكید وزارت علوم است گفت: این وزارت برگزاری هرگونه اردوی دانشجویی مختلط و كنسرت موسیقی را در دانشگاهها غیر مجاز می داند و تاكنون مجوزی در این خصوص صادر نكرده است.

هاشمی با اشاره به مزایای شفاف سازی در خصوص دریافتی مدیران گفت: مدیران وزارت علوم با توجه به مرتبه علمی خود از دانشگاهها حقوق دریافت می كنند كه میزان آن كاملا روشن است و علاوه بر آن حق مدیریتی دارند كه میزان حق مدیریت وزیر معادل 1/60 و معاونان وزیر معادل1/30 حق مدیریت رئیس دانشگاه تهران است كه در دولت یازدهم، وزیر علوم 30 درصد آن را كاهش داد و هم اكنون حق مدیریت معاونان وزیر معادل رئیس دانشگاه تهران و 4 میلیون تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار