صندوق پژوهش و فناوری به دنبال تقویت اقتصاد دانش بنیان است

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان: صندوق پژوهش و فناوری با هدف حمایت از طرح های پژوهشی فناورانه و نوآورانه فعالیت می کند.

کد مطلب: ۵۰۶۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از هرمزگان؛ علی فتی در نشست هماهنگی راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی در استان هرمزگان با بیان اینکه فضای کسب و کار در دنیا تغییر یافته است، عنوان کرد: در سال 92 هیئت امنای جدید صندوق صندوق پژوهش و فناوری به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور تشکیل شد و صندوق شکل قانونی به خود گرفت و در همان سال اول دولت با وجود مشکلات 300 میلیون دلار در صندوق قرار داد و هم اکنون سرمایه صندوق هزار و 500 میلیارد تومان است که 900 میلیارد تومان از این سرمایه به شرکت های دانش بنیان داده شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان افزود: این صندوق قرار است سود ده باشد و بر این اساس تفکر غیردولتی در آن قرار گرفته است و راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری با مشارکت بخش خصوصی و نهادها و سازمان های دولتی در استان محقق می شود.

فتی تصریح کرد: این صندوق تا سقف 300 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای طرح های دانش بنیان ارائه می دهد که راه اندازی آن موجب رونق کسب و کار در استان می شود.

وی با اشاره به ملزومات راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری، اظهار داشت: میزان سرمایه آورده استان ها برای راه اندازی صندوق یک میلیارد و 500 میلیون تومان است و به هر میزان استان آورده اختصاص دهد به همان میزان نیز صندوق به سرمایه صندوق استان اختصاص خواهد داد و اضافه می کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان با اشاره به ترکیب سهامداران صندوق پژوهش و فناوری، عنوان کرد: 51 درصد از سهام این صندوق متعلق به بخش خصوصی شامل شرکت ها و موسسات و 49 درصد آن مربوط به بخش دولتی شامل دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و شرکت های دولتی و موسسات دانش بنیان است.

فتی گفت: پارک علم و فناوری با راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری به دنبال تقویت اقتصاد دانش بنیان است که تاثیر بسزایی در تولید داخلی خواهد داشت و راه اندازی این صندوق گام مهمی در کمک به تجاری سازی محصولات دانش بنیان در سال اقتصاد مقاومتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار